Zakończył się protest rolników na drodze krajowej w okolicy Lubawy

Opublikowano:

Na drodze krajowej między Sampławą, a Rożentalem 28 stycznia br. w godzinach od 10.00 - 13.00 trwał protest rolników, w którym uczestniczyło według organizatorów około 200 osób.

Część rolników protestowała jeżdżąc ciągnikami na odcinku Rożental - Lubawa do ronda i ponownie w kierunku Rożentala.

Ciągniki spowalniały ruch na krajówce w kierunku Ostródy. Według informacji organizatorów na tym odcinku drogi poruszały się 52 ciągniki. We wsi Smpława gmina Lubawa, rolnicy spowalniali ruch przechodząc po pasach dla pieszych. W akcji uczestniczyła duża grupa rolników z kilku powiatów.

Na miejsce dotarł Starosta Powiatu Iławskiego - Marek Polański, któremu protestujący przekazali swoje postulaty. Protest nadzorowały jednostki policji.

Rolnicy manifestują swoje niezadowolenie z utrzymującej się od wielu miesięcy sytuacji w całym kraju, na razie lokalnie, ale związkowcy grożą też blokadą stolicy. Protest zakończył się około godziny 13.00. (mz)

Komentarze

Do Starego

Po tylu buzonach nie dziwota, bo co robić jak nie ma blokad :)

(2015-02-13 23:46:16)
Gajowy

Ktoś miał rację. Jednak rolnicy zachowują się jak dzikusy i terroryści. Może na blokadzie im trzeba coągnik skopać i kamieniami obrzucać?


Rolnicy na rondzie

(2015-02-07 22:10:10)
Stary

Emerytura farmera w USA: flaszka whisky i cały dzień na rybach.


Emerytura we Francji: butelka wina a nawet dwie i cały dzień na plaży.


Emerytura rolnika (innych też) w Polse: butelka z moczem i cały dzień w przychodni.

(2015-02-07 08:38:06)
TY

O św.Izydorze zablokuj dodawanie komentarzy do tego artykułu...JEDNI I DRUDZY TACY SAMI a tu się robi śmiesznie...Żenujący cyrk...tylko krytykować się potrafią wzajemnie...WSTYD się przyznać że żyje się w tak wrogo nastawionym społeczeństwie...Weźcie poczytajcie te komentarze!!!

(2015-02-06 19:24:32)
Rozi do rolnik45

a to że prości ludzie to wystarczy włączyć filmik pod artykułem. Wasz przedstawiciel (czyli wybrany najmądrzejszy z całego zgromadzenia) bez kartki nie potrafi się wysłowić i już ledwo pamięta o co strajkujecie:) słychać tylko przerwy yyyyyyyyyy  yyyyyyyyy  i wzrokowe szukanie kartki którą oddał:D:D:D:D hahhaahahahahhaha


 


faktycznie lepiej nie pokazujcie się w warszawie bo was sprzedadzą zamiast świń a wy nie będzieci wiedzieli kto komu i za ile.


pierwszy lepszy dzienikarz poseł urzednik zagoni was z takim przygotowaniem w róg i będzie tylko yyyyyyyyyyyyyyy 


 


:D:D:D:D  od października leżycie i z tej dobroci nudów wyszliście na ulice innym przeszkadzać w życiu! 

(2015-02-06 00:10:50)
Rozi

Drodzy Rolnicy, dla mnie możecie strajkować, tylko formą nie przeszkadzającą innym ludziom! Przez blokowanie dróg tylko zyskujecie nienawiść innych ludzi bo przez was spóźnią się do pracy nie zdążą do szpitala na egzamin  spotkanie itp...!


jak ktoś wspomniał, blokujcie urzędy domy posłów PO i PSL.


 


Rolnicza partia PSL jest przy władzy wiec chyba wszystko pod was robią ...? Bo kto jak nie rolnik głosuje na PSL?

(2015-02-06 00:01:17)
Rozi

forma strajku poprzez blokowanie dróg jest nie do zaakceptowania, gdzie jest Policja, taki rodzaj blokady powinien z miejsca być rozpędzany! Jedyne co powinniście za to dostać to mandaty i to w takiej wysokości aby wam się w głowach naprostowało!


 


Nie chcę obrażać wszystkich rolników którzy naprawde mają głowę na karku i są wyjątkowo bystrzy. Mam na myśli tę grupę prostaków po 7- 8 klasach szkołach specjalnych co nie potrafią sklecić zdania. Jeżeli Ty taki ni ejesteś to się nie obrażaj!

(2015-02-05 23:51:08)
Rolnik45 do rozi

A ty to kim jestes skoro rolnik to prosty czlowiek, jakis wielki uczony z ciebie?

(2015-02-05 10:11:06)
Bulbulator

Tak sobie siedzę i myślę, że rolnicy są jak terroryści, a my jesteśmy ich zakładnikami. A rząd się ze wszystkich śmieje. Niech rolnicy pojadą zablokować urząd gminy, starostwo, Agencje Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa, Urząd Wojewódzki albo Marszałkowski a nie innych biednych ludzi.


Górnicy strajkując nie wykonują swoich obowiązków w pracy, a rolnicy po obrządku jadą innym ludziom dogę zablokować, wtedy gdy nie mają nic do roboty, kiedy im wygodnie i jak im wygodnie. Czy ich ciągniki nie dojadą do Urzędu Gminy albo do Starostwa? A normalny pracujący człowiek, który dzięki nim nie może dojechać do swojej pracy, czuje się jak zakładnik terrorysty. Nie dziwota, że każdy krytykuje rolników.

(2015-02-04 07:51:21)
Stach

Samuel masz rację - co jest winny kierowca ciężarówki jeśli chodzi o sytuację górników, co są winni zwykli ludzie którzy np. przez górników, rolników nie mogą normalnie pracować?? Dla mnie np. blokowanie dróg krajowych uderza w zwykłych obywateli. Skoro górnicy czy rolnicy chcą utrudniać życie tym wg których jest im tak źle to niech jadą pod sejm i tam okazują swoje niezadowolenie.

(2015-02-04 00:59:39)
Samuel

tu mamy przykład górników którym ciągle mało 13,14,barbórki... https://www.facebook.com/video.php?v=832489673477319

(2015-02-03 23:03:53)
Manuel

Żuciło mi się w oczy że ktoś pisał " Gdyby nie rolnik to bułki ze sklepu byś nie żarł" ale też gdyby nie kierowca który ją dostarczył też byś nie żarł, szanujmy się nawzajem i nie przeszkadzajmy innym w pracy, kierowca też ma ograniczony czas jazdy, pracy a terminy gonią. Zablokujcie wiejską i tam walczcie o swoje prawa bo z tych blokad dróg rząd się śmieje a niektórzy będą mieli kary za niedotrzymanie terminów.

(2015-02-03 23:00:24)
Wasz znajomy.

Moi kochani śledzę wszystkie Wasze komentarze i będę szczery płakać się chce czytając te bzdety. 


Pierwszy raz postanowiłem odnieść się do tego wszystkigo o czym piszecie. 


Przykro jest czytać tak daleko idące oskarżenia jadnych na drugich gdy wszyscy jesteśmy i żyjemy blisko siebie, często jesteśmy spokrewnieni . Może warto się zastanowić pisząc swój komentarz, że może ktoś poczuje sie bardzo źle czytając tak obraźliwe teksty. Zastanówcie się bo chyba warto wszyscy jesteśmy tylko ludźmi jedni pracują na roli a ktoś inny pracuje w IKEA czy gdzieś indziej i wszystkim nie jest lekko każdy swój krzyż nosi. Szanujmy się wzajemnie,  a będzie nam wsystkim żyło się spokojniej i z pewnością bliżej siebie i lepiej.

(2015-02-03 19:38:30)
Do anty krus

Jestem rolnikiem i chetnie placilbym zus gdyby nie bylo krusu ale jak dontej nikt nie chce tego zrestrukturyzowac (nie mam ochoty czytac tych nedznych opinii na ten temat) zastanow sie ilu takich zjadaczy chleba oplaca krus bo zakombinowali z ziemia? Pseudo rolnikow jest bardzo wielu a kazdy miastowy wini za to tego ktory szczerze pracuje, rolnik wcale nie ma az tak cudownie ale ok pwinno sie cos zrobic z krusem bo za chorobowe chcialbym dostac 80% wynagrodzenia zamiast 10zl ZA DZIEŃ

(2015-02-03 15:14:16)
Anty KRUS

Napisałeś że dołożono do KRUS 16 mld zł. Powinno być zero - gdyby rolnicy płacili ZUS do proporcjonalnie dofinansowanie byłoby mniejsze. Proszę też zwrócić uwagę na jedno - gdy rolnik chce założyć firmę to dostaje do 100 tys zł dotacji, a ile dostaje zwykły zjadacz chleba niebędący rolniiem?? No właśnie....

(2015-02-03 14:40:27)
Człowiek z miasta

Skoro Wam tak szkoda ze inni strajkuja to strajkujcie ale nie broncie innym tego ze korzystaja z przyslugujacego im prawa demonstrowania swego niezadowolenie .  Wsyd mi za was niby jeden narod a kazdy sobie wilkiem


 


 


 

(2015-02-03 13:35:20)
Czlowiek z miasta

Zenada ludzie douczcie sie! Dajecie sie mamic propagandzie mediow ktore szczuja na siebie wszystkie grupy spoleczne, nikt Wam nie zabrania strajkowac to prawo każdego go obywatela PL


Rezi co z Ciebie za swiatly czlowiek ze nic kultury w sobie nie masz. Wiekszosc mlodych ludzi pracujacych na roli nie sa PROSCI to wyksztalceni biznesmeni, a to czy sa programy pomocowe dla rolnikow w takiej a nie innej kwocie mozecie podziekowac rzadowi gdyby wynegocjowali inne warunki to moze i Ty bys skorzystal a tak to zazdrosc przez Was przemawia! Ludzie poczytajcie troche bo wstyd mi za Was! Wy to byscie chcieli zeby rolnik w gnoju sie tarzał!  ludziom pracy zazdroszcza! Wstyd wstyd wstyd

(2015-02-03 13:27:16)
Do Lubawiak

Podając suche liczby bez opisu tworzysz odpowiedznie dla siebie fakty


Polecam sprawdzić Liczbę Rolników/Gospodarstw w Polsce do Liczby Ludzi pracujących zawodowo


I wtedy sprawdzić jaka jest % dopłata na jedną osobę.


Jeżeli chodzi o emerytury z ZUS to zastanów się ile państwo zabiera z każdej wypłaty osobie pracującej zawodowo a ile rolnikowi ? chyba kwota bez porównania ?


 

(2015-02-03 11:24:08)
Rozi

Bonifacy , mówisz jak jest. Rolnik zimą nie wie co ze sobą zrobić, wiec dochodzi do wniosku że za leżenie państwo powinno mu płacić! 


 


Wszyscy powinniśmy zacząć strajkować aby składki w krus i zus były w takiej samej wysokości, dopłaty do samochodów dla ludzi pracujących  w innym sektorze. Dlaczego na ciągnik tylko. Dopłaty dla młodych malarzy, stolarzy, mechaników! dlaczego 100 tyś tylko młody rolnik może dostać!ROlnicy powinniście siedzieć cicho bo wam to należy tylko zabrać a nie jeszcze dawać!

(2015-02-03 10:10:34)
Bonifacy

Dlaczego rolnicy nie strajkują w trakcie sezonu prac polowych(np. żniw, siania )? Tylko wtedy, gdy z braku zajęć, mają nadwyżkę wolnego czasu i przewraca im się w .... Czy nie lepiej było by poprotestować w lato, albo w czasach prac polowych?

(2015-02-03 08:59:59)
Rozi

Rolnicy to wiekszości prości ludzie, a chcieli by zarabiać jak człowiek światły. I tak macie za dobrze!

(2015-02-02 23:31:39)
Lubawiak

Widze polemike ile to panstwo  doklada do KRUS ,jakie to sa duze sumy pieniedzy !!!


Dane -zródlo GUS za 2010r


 Dotacje do KRUS to suma -16,2mld zlotych


Dotacja do ZUS  to suma 45,1mld zlotych (bez sluzb mundurowych , sedziow i prokuratorow)


 Sednia emerytura z KRUS 793,11zł.


Srednia emerytura z ZUS 1346,42zł


     Pozdrowienia  dla czytajacych


 


 

(2015-02-02 22:00:02)
Rolnik 87

I skoro jesteś takim wielkim polonistą to wiedz że po kropce zaczyna sie dużą literą a zaimki powinno sie pisać tak samo np wedle szacunku do kogoś. Widzę że szlachta z ciemnogrodu sama błądzi na chuśtawce słownej  która jest rozbujana do tego stopnia że upadek z niej może się okazać dla Ciebie bardzo bolesny!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

(2015-02-02 21:03:10)
Rolnik 87

Co Ty wiesz o poprawnwej mowie. Nie bądz taki do przodu bo Ci tyłu zabraknie. I nie mów mi że się mam czegoś wstydzić bo jak słyszę co mówisz to mi sie drobne w kieszeni nie zgadzają.


 

(2015-02-02 20:52:03)
Ja

rolnikom chyba chodzi o to, żeby rząd zaczął dbać o gospodarkę!!! dlaczego kraje sąsiednie potrafią zadbać ażeby nie wjeżdzały do kraju tusze wiepszowe z Chin, czy inne produkty tańsze od produktów rodzimych dlatego teraz jest problem... bo rodzimy produkt jest nieopłacalny. Jakoś kraje sąsiednie potrafią opłatami sprawić, że import produktów z zewnątrz jest zwyczajnie nieopłacalny. wiec rolnik walczy o to żeby w końcu nasi rządzący zwrócili na to uwagę

(2015-02-02 20:43:35)
Człowiek z miasta - oczyt

dalej kwestia dopłat... czytam więc wiem, płatności obszarowe wynoszą 910,87 zł + 179 zł (ONW), ok rozumiem koli Was że płatności rolnik dostanie - rozumiem ale mnie boli bardziej gdy płatności nie trafiają do ludzi z roli tylko pseudo rolników. Prawdziwy rolnik który musi zadbać o zasiewy, musi zadbać o środki ochrony roślin itp. niestety w momencie wypłaty płatności do gruntów rolnych przez ARiMR wszystkie te składniki podtsawowe wzrastają corocznie, to są kolosalne pieniądze!!! Nikt nie dba o to, że te płatności pokrywają podstawowe potrzeby. Każdy mieszczuch chciałby widzieć rolnika jako biedaka żebrzącego u mieszczucha a koli was lepsze auto sorry ale każdy z tych rolników na to zapracował, dobry biznesmen potrafi zarządzać więc ma.

(2015-02-02 20:38:22)
Człowiek z miasta - oczyt

ludzie ludzie!!! proszę douczcie się!!! zamiast pisać z byle zazdrości... tak zazdrość przez Was przemawia. Kazdy widzi jedynie skutki TAK skutki w postaci dobrych ciągników i innych sprzetów ale nikt nie wie ile każdego z tych rolników to kosztuje. Owszem zgadzam się z budżetu państwa słane są ogromne pieniądze na KRUS ale to nie wina rolników że ktoś nie potrafi zrestrukturyzować tej instytucji... trudno, ale spójrzmy głębiej tj. rolnik opłacając niskie składki otrzymuje na starość dużo niższą emeryturę 850 zł (dokładnie tyle) i spóbuj mieszczuchu za to wyżyć i chociażby korzystaj z opieki zdrowotne (na starość Ci rolnicy mają nędzne zdrówko). o! albo zasiłek choroboty każdy pracownik otrzymuje 80% wynagrodzenia a rolnik?? 10 zł na dzień (spróbuj za to zatrudnić mieszczucha - 10 zł za dzień choroby rolnika).

(2015-02-02 20:30:33)
Do mieszczuchów

jak tak narzekacie na tą mała pensje w IKEA to zróbcie strajk a nie :D

(2015-02-02 19:05:43)
Asia do Asi

bardzo dobrze znosze krytyke i ja przyjmuje, jesli jest zasadna ... no i oczywiscie od kogos, kto jest lepszy w danej materii, a ty smiesz mnie pouczac nie potrafiac zdania poprawnie sklecic. acznij od siebie, a potem poprawiaj innych. cofnelam do mojego pierwszego komentarza i rzeczywiscie brak tam jednego przecinka, wiesz ilu ty zapomnialas ? wiesz od jakich wyrazow rozpoczynasz nowe zdanie ? co do stylu wypowiedzi, bo slowa skladnia tez nie rozumiesz, to nie widze tu niczenie nie tak, w przeciwienstwie do twoich wypowiedzi. widzisz, nie wystarczy zajrzec do slownika, trzeba jeszcze rozumiec to, co sie czyta, wiem, ze ciezko ci to przychodzi, ale wierze w cb - w tym kontekscie slowo to jest zle zastosowane i tyle. a co do polskich znakow i duzych liter, to przypominam , ze w internecie , o ile nie jest to oficjalne (np urzedowe pismo), to te zasady nie obowiazuja, chodzi tylko o zrozumienie tekstu. pa

(2015-02-02 18:42:53)
Asia do Asi

Brak dużych liter, brak polskich znakow,  całkowity brak kropek i przecinków (przynajmniej w pierwszych wpisach), zła składnia - to też błędy. Nigdy nie twierdziłam, że ja nie robię ich wcale. ALE przynajmniej się staram. Co do słowa sprawdzalny: zgodnie z twoją sugestią zajrzałam do słownika. Z pewnością ,przynajmniej w tym kontekście, słowo użyte zostało poprawnie. Najwyraźniej bardzo kiepsko znosisz krytykę, skoro tak się nakręcasz. Daj już spokój, bo to nie miejsce na to. 

(2015-02-02 13:50:58)
Asia do Asi

raczysz sobie chyba zartowac odnosnie tej interpunkcji, jesli chcesz, to wskaze ci konkretnie miejsca w twych komentarzach, w ktorych np zapomnialas przecinka. to samo tyczy sie rozpoczynania zdan niewlasciwymi wyrazami.  mozesz wskazac mi moje bledy ortograficzne i interpunkcyjne ? musisz byc albo slepa, albo skonczona hipokrytka, moja droga. zatem konkrety prosze.  nawet w ostatnim komentarzu nie postaralas sie ani o interpunkcje, ani o styl.


co do sprawdzalnego ,to w tamtym zdaniu pasuje ten wyraz jak swini siodlo, to blad logiczny, winno byc- sprawdzonego. stad moje odeslanie do slownika.  nie rozumiesz znaczenia slow, stad zle ich uzywasz w konkretnych zdaniach.


nie komentujesz ani nie odnosisz sie do moich slow, tylko mnie pouczasz i poprawiasz moja pisownie, ktora jest poprawna, czego nie moge powiedziec o twojej ... byk byka bykiem popycha.  spojrz jakimi wyrazami rozpoczynasz zdania, spojrz gdzie nie ma przecinkow, a potem mi cos wytykaj, o ile potrafisz wskazac zdania z bledami.


odnosnie punktu 4-tego : przepraszam za belfra, bo to uwlaczajace dla wszystkich nauczycieli, pomylki sie zdarzaja ... drugie zdanei z tego punktu juz nie wymaga mojego komentarza ,godne pozalowania ... jeszcze od ale zdanie zaczyna i smie mi brak poprawnosci zarzucac ...


do lekcjiiii

(2015-02-01 18:43:28)
Teraz ze zwierzetami stta

Bardzo dobrze niech wiecej wam placa za wasza prace.Gratulacje

(2015-02-01 15:42:58)
Do Rolnik87

powiedz tak szczerze, nie jest ci wstyd, ze mowy ojczystej nie znasz ?  na szkołe nigdy nie jest za pózno, przemysl to, bo swoja głupota, analfabetyzmem przynosisz ujme innym rolnikom. wstyd cie czytac głupcze

(2015-02-01 15:27:38)
Do

Nic nie rozumiem wszyscy uw ikea pracuja za 1500 i biednie zyja ala nie widac tam malucha na parkingu nie widac przychudzonego zaniedbanego pracownika taka bieda ale zaklad swiateczna kaske da dzieciom paczuszki da takiego biednego pracownika na bal zawiezie a u rolnikow doplaty widza ale po jajeczka kaczuszki kurczaczki to to nie jada do miasta

(2015-02-01 14:43:31)
Asia do Asi

1. Moja interpunkcja jest w porządku. Ty za to nie stosujesz jej wcale.


2. Ze sprawdzalnego źródła, czyli możliwego do zlokalizowania i sprawdzenia. Słownik nie jest konieczny ale zrozumienie jak najbardziej.


3. Nie skomentowałam ciebie, tylko odpowiedziałam na twoje słowa. Chyba o to chodzi - o dyskusję na temat artykułu.


4. Nie jestem narcystycznym belfrem.  Ale jeśli już wypowiadasz się publicznie, przynajmniej staraj się robić to poprawnie. Ty i wszyscy inni. I nie martw się - rolnicy też zrozumieją.

(2015-02-01 14:34:42)
Swoj do mieszczucha

Widze ze masz pojecie o rolnictwie twierdzac ze "kurczak urosnie w 3 tygodnie a wieprzek w 3 miesiace"


 Jesli chodzi o nawozenie mineralne (nawozami mineralnymi) obecne odmiany zboz tak sa genetycznie "skonstruowane " ze bez zasilania NPK nie urosna. Ale porownujac nawozenie ktore jest stosowane na zachodzie europy ,to mozna powiedziec ze u nas jest ekologia.

(2015-02-01 11:12:43)
Indyk

Asia myśli, że to co je od polskiego rolnika, to takie zdrowe i ekologiczne. nic bardziej mylnego, moja droga, rolnik sprzedajcy swoje produkty, to nie to samo ,co gospodarza majacy kilka kurek dla siebie, jedną świnkę, kilka kaczek i karmiacy je naturalnie. ten rolnik masowy faszeruje swinie, indyki antybiotykami, tonami lekow, chemicznym pokarmem; warzywa podsypywane sa roznym badziewiem , wszystko to po to by towar byl duzy, estetyczny, by indyk urosl w miesiac najlepiej itd.  a ty dajesz sie zwiesc telewizyjnej propagandzie. tak sie sklada,ze ja znam paru kurnikarzy, chodowcow i gdyby to mialo byc tak, jak ty piszesz,to ceny zywnosci bylyby astronomiczne, o ile zezwolono by na  ich masowa sprzedaz, bo to wymiar, kolor itd

(2015-02-01 10:34:06)
Do Mieszczuch

ale ona nie napisala - ze sprawdzonego zrodla, tylko ze sprawdzalnego :))))))  a mnie tu polskiego probuje uczyc.  asiaaaa chcesz slownik etymologiczny , poszukasz roznicy miedzy slowami?

(2015-02-01 10:24:13)
Asia do Asi

ps a ja proponuje zadbac o interpunkcje, choc gramatyka tez pozostawia wiele do zyczenia. takzeeeee,zacznij od siebie, no chyba ze j. polskiego tez nie popierasz :) żal

(2015-02-01 10:21:52)
Asia do asi

1. co cie boli w mojej ortografii, tak konkretnie ?   sa ferie, takze wez sie za sprawdzanie kartkowek, bo z daleka narcystycznym belfrem pachnie.  ps gramatyke celowo taka stosuje, by rolnik mogl ogarnac me mysli :)


2. moj komentarz napisany był celowo  z lekka nuta ironii, ktorej nie zrozumialas, ale to juz inna para kaloszy. nie wole innej zywnosci, ale jak mam sluchac biadolenia zamoznych ludzi, ze im ciagle malo, to ci, ktorym to przeszkadza moga zrobic protest - bojkotujmy nasz zywnosc.  utopijny i przerysowany to pomysl, ale rolnik moglby wtedy zaczac szanowac owego mieszczucha.


3. to nie myslenie podobne do mojego powoduje ich wyjscie na ulice, to raczej kwestia chytrosci, niegospodarnosci, nieporadnosci, podatnosci na pranie mozgu przez politykow etc.


i nie zycze sobie wiecej twoich uwag pod moim adresem, komentuj artykul, nie mnie ...

(2015-02-01 10:19:21)
Rolnik87

Weś sie zapisz do lekarza. Najlepszy byłby dla Ciecie Dr.Oetcer

(2015-02-01 08:46:08)
Do rolnik 87

ty rolnik co ty wąchasz albo palisz. Cos ci sie watki pop...ły.Juz sam chyba nie wieszo co strajkujesz.Zmień zioła bedzie lepiej

(2015-01-31 23:40:33)
Mieszczuch

A jaka to niby ta żywność ze sprawdzonego źródła. Mówisz o tej naszej polskiej nafaszerowanej nawozami i antybiotykami i innym GMO.Przecież bez tego to kurczak nie urośnie w 3 tyg i wieprzek w 3 miesiące. Opanujcie się.


Niech rolnik zapłaci Zus ,podatek gruntowo-lokalowy i podatki jak prywatny przedsiębiorca,zrezygnuje z wszelakich doplat i dotacji i wtedy niech narzeka i jedzie blokowac zakłady mięsne ,żeby nic z nich  nie wyjechało i sklepy ,żeby nikt nic nie mógł kupić. Lecz to nie da rady.Lepiej marudzic , biadolić i utrudniac życie tym znienawidzonym mieszczuchom i rzemieślnikom do który co chwile lataja z problemami .A do do murarza , mechanika ,elektryka krawca ,ryzjera  itp.Niestety oni nie maja dotacji i nikt nie pyta czy ma z czego Zus i podatki zapłacić.Jak nie zapłaci to niebawem komornik puka i po firmie.Lecz nikt z tych osób nie blokuje dróg i nie łamrze jak dziad po sprośbie.


Troche do smiechu.


Idzie miastowy polna dróżką , a tu na polu rolnik sypie nawóz pod warzywa ,tak że aż biało jakby snieg popadał.


Stanał popatrzył i mówi.


Gospodarzu przeccież to nie bedzie sie nadawało do jedzenia.


Rolnik odpowiedział.


 To nie do jedzenia , tylko do sprzedania

(2015-01-31 23:35:37)
Asia do Asi

Czy naprawdę wolisz jeść żywność niewiadomego pochodzenia i często wątpliwej jakości niż naszą krajową, świeżą i ze sprawdzalnego źródła? Przecież kupując krajowe produkty wzbogacasz całą krajową gospodarkę a nie tylko rolników. Właśnie takie myślenie jak twoje pośrednio powoduje, że rolnicy wychodzą protestować. I proponuję zadbać o gramatykę i ortografię. Chyba, że języka polskiego też nie popierasz.

(2015-01-31 21:06:04)
Do asia

Do Asia: jest starocie a potem nasza kochana służba nfz kolejki i schodzisz na raka pomyśl zanim napiszesz 

(2015-01-31 20:06:55)
Asia

Rolnicy (tak jak przedstawiciele wszystkich innych zawodów) są różni. Niektórzy idą po lini najmniejszego oporu, nie przemęczają sie i liczą tylko na dopłaty. Ale jest wielu takich, którzy naprawdę ciężko pracują, dokształcają się, inwestują w gospodarstwa. Gdyby ceny jakie dostają za swoje produkty były wystarczające, na pewno nie wyszliby protestować. Bo szkoda by im było  na to czasu. Jak ktoś pracuje na etacie i zarabia mało to stara się zmienić pracę na lepiej płatną. Ale rolnik nie może tak po prostu zostawić wszystkiego na co pracował całe życie i iść gdzie indziej. Może zamiast komentować jak to leniwi i pazerni rolnicy na swoich wypasionych traktorach utrudniają życie innym, może postarajcie się zrozumieć tych ludzi. Oni tak jak wszyscy inni chcą tylko godziwej zapłaty za swoją ciężką pracę. 

(2015-01-31 19:41:42)
Asia

wole juz jesc zywnosc importowana, od miesa, przez ziemniaki po jabłka niz nasza krajowa i ciagle słuchac ich stekanie i wiecznie niezadowolone, skwaszone twarze. i skoro wy tak nie lubicie i macie ciagle ale do mieszczuchow, to powinnismy zbojkotowac wasze zarcie, jesc importowane i wtedy zobaczymy

(2015-01-31 18:42:29)
Xxx

Kiedy zaczynamy nastepny protest??

(2015-01-31 18:16:53)
Zdrowa żywność

Tylko pamiętajcie o co równiez strajkują rolnicy, 6 krajów UE będzie sprzedawać mięso do rosji a polska nie 'przyjaciele', do nas ściagane są stare mrożonki z krajówch zachodnich a wy to jecie i nie macie tego świadomości więc zamiast krytycznie oceniac rolników zapoznajcie się z ich postulatami chcą ograniczenia mięsa a promocje krajowego 

(2015-01-31 16:07:50)
Igor

tak, biedny rolnik, to ma najtrudniejszą i najcieższą prace, nikt poza nim ,tak cieżko nie tyra :)  moze ze 40 lat temu,to i prawda by byla,ale teraz ,w dobie mechanizacji, roznych maszyn i sprzetow, to nie sadze. a i o taniej sile roboczej zapominac nie mozna, ktora najmuje do roznych prac.  znam ciezsze zawody. idz na budowe, do kopalni, rowy zimą kopać , to zobaczysz gdzie jest cieżej

(2015-01-31 12:40:42)
Lubawiak

   Z  tego co widze to nasza wladza  uzyskała to co chciala ,skłócic społeczenstwo, takim społeczenstwem łatwiej sie kieruje. Czy ktos pamieta lata powojenne(nawet z filmow) walka z kułactwem, ośmieszanie ,zabieranie ziemi  (wmawianie ludziom ze chlop to skapiec i pazerny)  .   Czyzby historia zatoczyła koło?   Ktos powie co on pisze ? Metody sie  zmienily  cel pozostal ten sam.

(2015-01-31 11:25:29)
...

najlepiej to by bylo jakby za robote sie wzial jeden z drugim, a nie o protestach myslal

(2015-01-31 09:34:33)
Do Do opornych

a gdzie widzisz tych naskakujacych ?  i skad wiesz, ze tylko miastowi ? tu nikt nic obrazliwego na ich temat nie pisze, za to ich riposty sa juz urazajace, ale to wlasnie brak owej kultury sie klania. nikt nie obraza tu rolnika personalnie, chodzi tylko o fakt, ze wiekszosc z nich tylko narzekac potrafi i uzalac sie ... ttak jakby to calej reszcie spoleczenstwa wiodlo sie wspaniale. rolnikom przynajmniej choc troche ktos pomaga, a kto pomaga sklepikarzowi, mechanikowi, krawcowej ? ma wyjsc i strajkowac? a kto w tym czasie bedzie za nia pracowal ? poza tym, nim wysilisz sie na taki komentarz, to spojrz prosze na zdjecia z tej galerii i jesli sie okaze ,ze znasz co niektorych tu strajkujacych ,to zrozumiesz o jakim zaklamaniu, falszu i hipokryzji rolnika mowa. chcialbys zyc na takiej stopie jak kilka osob z owych zdjec, a na 2 z nich rece jak spojrzysz,to dlonie chirurga, a nie rolnika. takze nim zaczniesz uczyc innych kultury,to zacznij jej wymagac od siebie samego

(2015-01-31 09:33:04)
Rolnik 87

To przyjedz na wieś zapraszam. Dwa tygodnie i będziesz uciekać tak, że będziesz wiatr wyprzedzać. Wiem ile ma się emerytury z zusu i nie mów że zarabiasz 1300 czy 1500 w IKEA czy gdzieś tam. Moi znajomi pracują np w libro, szynaka meble, constract itd i jakoś każdy pracowity ma blisko 2 tyś albo lepiej. Polski rolnik jest pracowity i gdyby nie było tylu pośredników i złodziejaszków tylko niewielka ale stała opłacalność to my nie chcemy dopłat i stękania uciemiężonych mieszczuchów i ich gadki jak to na roli jest świetnie

(2015-01-31 09:28:03)
:)

A ja nie jestem rolnikiem, pamiętam tę pracę z dzieciństwa, wszyscy nie mogą zostać rolnikami. Mam wymarzony zawód, chociaż niezbyt dochodowy.Nie strajkuję, bo mam  szefa, a na moje miejsce jest wielu. Rolnik jest sobie szefem, a swoim strajkiem utrudnił moje i tak niełatwe życie. Może by tak pomyśleć o innej formie protestu?

(2015-01-30 23:08:17)
Do Rolnik 87

Tak jesteś dobrze poinformowany o wielkości emerytur ?To ci powiem ,że tatuś bardzo dużo emeryturki dostaje w stosunku do tego jakie składki opłacał.Rzemieślnik płacąc całe życie składki do ZUS-u  dostanie tyle samo a może nawet mniej.Niestety składki opłacał 10 razy wieksze od Twojego tatusia.


A tak ogólnie mówiąc , wszyscy rolnicy którzy przekazywali gospodarstwa dzieciom , to zapisywali sobie deputaty. Mięsko,mleczko,jajeczko,wegielek itp itd., czego rzemieslnik lub pracownik nie dostanie, bo nikt mu nie da.


Skończcie wreszcie biadolić.Niepodoba sie to do szweda za 1500 i po krzyku , jak miastowi maja taką sielankę

(2015-01-30 22:25:00)
Do opornych

Dlaczego miastowi tak naskakują na swoich ludzi? Zazdrość?? A może raczej niewiedza...?? Ilu z osób wypowiadających się w sposób negatywny o rolnikach, na swojej skórze doświadczyli pracy na wsi i wszystkich z tym związanych kłopotów? 


Każda gałąź gospodarki jest ważna, bo wszyscy się uzupełniamy i nikt tu nie mówi o wyższości rolników nad innymi. Sama teraz mieszkam w mieście ale mam pojęcie na temat wsi i to bardzo dobre. To osoby z miasta naskakują na rolników z obraźliwymi epitetami. Może to jakiś sposób na dowartościowanie się, tylko dlaczego przy okazji równając z błotem innych. Chciałoby się rzec do "mieszczuchów" TROCHĘ KULTURY.

(2015-01-30 22:02:11)
Do ROLNIKBESTIA

o boszzzzzz :)))))))))) no comnts :))))))))) żałość nad żałosciami aaahahahhahaha

(2015-01-30 19:00:25)
Kris do Rolnik45

1. ja swoj komentarz napisalem poprawnie i po polsku, w przeciwienstwie do ciebie. nie bedziesz mnie tu poprawial, skoro nawet wyrazu - NIE MASZ nie potrafisz prawidlowo napisac. 2. po to jest tu mozliwosc komentowania, by kazdy mogl sie wypowiedziec i wyrazic swoja opinie, takze nie bedziesz mi tu mowil co moge,a czego nie, to akurat przywilej moderatora strony.  3. skad wiesz ,ze nie mam pojecia o rolnictwie ? a moze jestem rolnikiem. na  pewno mam o nim wieksze pojecie od ciebie, bo ty to jedynie na ulice umiesz wyjsc i żebrać

(2015-01-30 18:58:52)
Franek

Drodzy Rolnicy! Mnie jak podnieśli franka, każdy mówił, ryzykywował to niech teraz się buja

(2015-01-30 18:28:28)
Rolnik45 do Kris

No akurat twoje zdania tez wymagaja poprawnego pisania wiec sie nie udzielaj i jesli niemasz pojecia o rolnictwie to sie nie udzielaj


 

(2015-01-30 16:48:40)
ROLNIKBESTIA

HAHAHAH LUBAWIAKI NIC NIE WIECA CO TO JEST ZYCIE NA WSI I BYC ROLNIKIEM.. WY TYLKO WIDZICIE "PACZ TEN TAKI CIAGNIK TEN TAKI A TU ILE SPRZETU" TYLKO WY NIE WIECIE CZYJA TO JEST WŁASNOSC.. ALE MOZNA SIE DOMYSLEC.. KAZDY ROLNIK PROBUJE SIE ROZWIJAC PROBUJE ZAKUPIC COS NOWEGO ZEBY WYGODNIEJ PROWADZIC UPRAWE ROLI. TE WSZYSTKIE BEZSENSOWNE KOMENTARZE OBRAŻAJĄCE KAZDEGO ROLNIKA TO JEST TYPOWA "ZAZDROSC" KAZDY MIASTOWY CZŁOWIEK CHCIAŁBY MIEC TAKI SPRZET TAKA PRACE I BYC DLA SIEBIE SAMEGO SZEFEM. POZDRAWIAM ROLNIKÓW!!!!

(2015-01-30 16:43:05)
Czytelniczka

Chciałoby się rzec: "Kończ Waść! Wstydu oszczędź"


Komentarze się powtarzają, są nieciekawe. Rolnicy mają pracę, owszem, ale sezonową... i też sami wtedy nie pracują, tylko "wynajmują" mieszczuchów. A bieżące remonty domów, mieszkań i obejść dokonywać trzeba zarówno na wsi jak i w mieście. Odliczeń z PIT praktycznie nie ma, a składki na ZUS płacą więcej miastowi, niż wiejscy na KRUS. Ze zwolnień L4 korzystają jedni i drudzy, chyba nawe częściej wieś niż miasto... Nie rozdrapujmy niepotrzebnie ran.


Zdrowia i lepszego humoru wszystkim życzę:)

(2015-01-30 16:36:46)
ROLNIKBESTIA

słabo strajkowaliscie zobaczcie co sie dzieje we Francji!! -https://www.youtube.com/watch?v=1MOvmGIPi7w

(2015-01-30 16:36:20)
Do Rolnik87

a ty myslisz,ze tylko rolnikow to wszystko dotyka ? zróbcie mi to ,zrobcie tamto ... ropa, nawozy. wez ty mi zlikwiduj biedronki ,tesca , polo markety bym mogła normalnie handlowac. zbuduj mi stabilna sytuacje w kilku galeziach przemyslu , biznesu, to ja wtedy wstawie sie za toba. rozni nas tylko jedno, ja staram sie cos robic i jakos zyc, a ty plakac tylko umiesz i narzekac i wymagac od innych , bo tobie sie nalezy, tylko daj i daj ... a guzik, taka figa

(2015-01-30 15:12:24)
Do ja+ty=nikt

nie sadziłem ,ze w raptem 2 linijkach tekstu mozna az tyle bykow nasadzić. zainteresujemy sie czyms, dzieki za cenna radę, ale ty zainteresuj sie jezykiem polskim, moze do szkoly jakiejs sie udaj. wstyddddddddddd

(2015-01-30 15:09:02)
ONA

PROSZĘ ADMINISTRATORA NIECH WYŁĄCZY TE NIEZNOŚNE KOMENTARZE.ANONIMOWO TO MOŻNA PISAĆ CO TYLKO NA MYŚLI  I KRYTYKOWAĆ TYCH CO CIĘŻKO PRACUJĄ NA ROLI. PRZYKRE TO BARDZO.

(2015-01-30 14:13:56)
Do Ma990

1. ale to nie jest koncert życzeń :)  nie musisz czytać, choć czasami powinieneś, choćby po to, by wiedzieć jakie ludzie maja zdanie na temat tego ,co robicie.


2. ale nie jesteśmy rolnikami, a prawdziwy, ciężko pracujący rolnik, to jeszcze temu przyklaśnie. poza tym, wielu z nas ma w swojej najbliższej rodzinie ludzi utrzymujących się z rolnictwa.


3. śmierdziele ? odezawał się pachnący ... gnojem ...

(2015-01-30 14:08:59)
Rolnik 87

I powiem jeszcze raz. Zbuduj stabilną sytuację w kilku gałęziach rolnictwa i średnią opłacalność nie chcemy cen po 8 zł. Przekonaj zakłady nawozowe o tym ze skoro spadła cena ropy niech nawozy stanieją. WRÓĆ NAM CENY KTÓRE BYŁY PRZED UNIĄ TO MY NIE BĘDZIEMY CHCIELI DOPŁAT I DOFINANSOWAŃ

(2015-01-30 13:45:28)
Ja+Ty=Nikt

Wy macie dobrze  bezrobotni wy w ogóle nie wiecie co się dzieje na gospodarstwie Może zacznijcie się chociaz czymś interesować to wcale nie miłe

(2015-01-30 13:37:35)
Rolnik87

Posłuchaj. Skoro tak Cię boli dofinansowanie i dopłaty to zapewnij nam w miarę zapłatę za trzodę i stabilność. Zrób tak żeby wraz ze spadkiem ceny świń zakłady oraz slkepy też zjechały z cen swoich wyrobów. W konću Wy także kupujecie to co my produkujemy. Jeżeli tego dokonasz to ja oddam Ci te dopłaty i dofinansowania co tak was w oczy kują. Powiedz na głos ile bedziesz miał emerytury z zus-u napewno ok. 2 TYŚ zł a wiesz ile ma mój ojciec? 960zł wiec czego sie czepiasz KRUS-U. Rolnicy nie mogą sobie odliczyć materiałow na remont w domu a Wy macie zwroty z PIT-ÓW i SRITÓW i jeszcze czegoś. Ubezpieczasz swój warzywniak? Zapłac za 20 ha 2,5 tys a jak grad spadnie to walcz z ubezpieczalniami można tak wymieniać bez końca. A jak państwo dopłacało do kredytów na mieszkanie RODZINA NA SWOIM to co nie potrafiłeś dokumentów złożyć tylko wsi sie czepiasz????????????????????

(2015-01-30 13:32:09)
Ma990

Nie życzę sobie takich komentarzy a gdybyscie byli rolnikami ? miło by wam było śmierdziele ?

(2015-01-30 12:49:55)
Kris do Rolnik45

po pierwsze, to jeśli zamierzasz cokolwiek komentować i udzielać się publicznie, to może wypadałoby przyswoić mowę ojczystą, bo to wstyd brać się za komentowanie, a nie potrafić poprawnie zdania napisać.


LOLO słusznie napisał, tylko ty nie zrozumiałeś, jak widać ,tego ...i w pełni się z nim zgadzam. jak przedsiębiorca traci klienta lub kryzys go dotyka, to nie płacze, nie prosi państwa o jałumużne,bo sam jest nieporadny i przekwalifikować choćby produkcji, branży nie potrafi.  normalny czlowiek placi podatki, zusy, srusy i inne ... ty masz wszedzie ulgi, znizki, dodatki i inne bzdety i ciagle narzekasz ,ze ci malo,chcesz wiecej,to zarob sobie i wez sie za prace ,a nie od rana na ulice wychodzisz ... gdy inni w tym czasie ciezko pracują.


nikt ci gospodarki kupowac nie kazał, choc patrzac na twa inteligencje,to sadze ,ze ja raczej odziedziczyles.


skad zastanowienie u cb odnosnie tego czy on wie co robi ? skoro placi podatki, pracuje, jakos zyje,to chyba ma. ale ty na bank o swojej pracy nie masz zielonego pojecia, skoro placzesz,ze sobie nie radzisz,ze ci malo i krzyczysz dajcie mi biednemu ...wszystko to oznacza ,ze jestes nieudolny w swej pracy, bo ja znam mnostwo rolnikow, sadownikow, ktorzy swietnie prosperują i nie użalaja sie nad soba

(2015-01-30 09:49:29)
Rolnik 45 do LOLO

to kup sobie gospodarsto to bedziesz miej placil heh cwaniaczku z miasta a masz chociaz pojecie wtym co robisz


 

(2015-01-29 23:14:33)
Rolnik 45

A co wy mieszczuchy myslicie ze bedziemy tak jak wy tylko 8 godzin i to z bolem jakby za jakas kare robic i narzekac pojdziecie 8 godzin i pozniej przed tv dla takich jak wy tez jest kasa z uni to bierzcie na wlasna dzialalnosc i zobaczcie wtedy co to jest zycie na wlasny rachunek oplaty itp. a tak pojdziecie 8 godzin i nic was nie obchodzi. Jak wam zal dupe sciska sa fundusze dla was tez zamiast lezec po robocie i piwo chlac i narzekac jak to ja sie narobie to pomyslcie unia jest dla wszystkich nie tylko rolnikow. ps rolnik.

(2015-01-29 22:32:57)
Do INNA

Ciebie to chyba boli, ale głowa . Nie znasz się na produkcji rolnej i hodowli to się nie udzielaj

(2015-01-29 21:20:54)
Izka

a ten Pan w futrzanej czapce, to co to niby za rolnik, cwany "polityk" podpinajacy sie pod doslownie wszystko. jemu tez jest zle ? jesli ktos zna, to wie jaka "biede" klepie. dziwny to rolnik, skoro od rana do wieczora kreci sie autem w gajerku po okolicach. gdzie tu ta orka od rana do nocy. trzeba miec tupet panie G.

(2015-01-29 21:08:18)
Dziwna solodarnosc rolnic

Trzeba bylo posluchac na sibiradio.Ci co jezdzili klasowymi ciagnikami w ktorych posiadali sibiradio smieli sie z tych co chodzili pieszo po pasach.Cytat ,,my to goscie a te baraany nich sobie chodza,,Przykra sprawa.Robcie takdalej ,blokujcie strajkujcie,o zycie w nadmiernym dostatku.Jeszcze troche to rozwalicie Polske,a wtedy przyjdzie Putin i wszystko wam wyjasni.Wtedy wszystkim nam wystarczy suchy chleb i czana kawa,nie mowiac o nieszczesciach ktore beda.Historia kolem sie toczy.Opamietania Polacy.....

(2015-01-29 21:07:44)
Do Obywatel

rolnicy kupuja lekarstwa dla zwierzat, koncentraty do pasz itd --- a handlarz kupuje towar do sklepu, mechanik kupuje czesci, budowlaniec kupuje materialy, mieszczuch kupuje lekarstwa dla swych zwierzat domowych itd.


A miesciuchy jak chcą zobaczeć jak to jest to niech jadą na wieś i sie zamienią dnia by nie dali rady, a nie wspomne o żniwach by nie wiedzieli co maja robic  --- ciezka to praca i owszem, ale nie tylko ta, zobacz jak ciezko pracuje górnik, chirurg w szpitalu, budowlaniec, a rolnik nie ma obecnie tak ciezko jak kiedys, bo raz,ze teraz "pracuja" maszyny, sprzety, a dwa - na zbiory czy zniwa zatrudniaja ludzi,czesto z miasta,a sami dyryguja. moze i miastowy nie wiedzialby co robic,ale jak mu sie pokaze co i jak, to wiedzial bedzie. rolnikowi jak kazesz polakierowac samochod, zrobic tapicerke łózka, ostrzyc kogos, zrobic makijarz czy przeprowadzic operacje, to tez nie bedzie wiedział, nawet jak mu pokazesz.


Gdyby nie ROLNICY nie jedli by schabów na obiad nie mnieli by chleba ani do chleba po co kupuja chleb, kiełbasy i wedliny czy mleko bez rolnictwa by tego mieszczuchy nie ---- a gdyby nie budowlaniec, to rolnik mieszkalby w kartonie, gdyby nie krawiec, to ubierałby sie w liscie trzcinowe, gdyby nie mechanik, to konno by jezdził, gdyby nie handlowiec,to ten chleb i mleko chyba w necie by sprzedawał, gdyby nie elektryk, to by przy swieczce siedzial.


na koniec ... rolniku drogi - marsz do szkoly, bo wstyd czytac te byki

(2015-01-29 20:29:58)
Lolo

Ja płace już po podwyżkach około 1040 pln zusu.


Nikt mi nie pomaga, podatki płacę w pełnym wymiarze, Wy macie wszędzie zniżki, ugi, dofinansowania, jak mi klient się wykruszył to na drogi nie wyjechałem, co mnie to obchodzi ze Rosja przestała brać mleko i owoce, przekwalifikuj sie jeden z drugim i zobaczymy

(2015-01-29 19:42:58)
Do wszystkich uczestników

Dyskusja mało merytoryczna.... Mam wrażenie, że większość osób "mieszczuchów" wypowiadających się w komentarzach ma mylne informacje na temat polskiej wsi. Jeśli rolnicy na protest przyjechaliby w konie, to padłyby zarzuty, ze niegospodarni i że polski rolnik jest zacofany. Jesli przyjedzie nowym ciągnikiem to też źle. To proszę mi powiedzieć kto w swojej firmie nie inwestuje w sprzęt służacy do pracy??? Kto się nie rozwija, ten się cofa.


Co do nowych budynków, sama jestem świadkiem jak budowle powstają w wyniku zaangażowania samego rolnika i pracy na budowie od rana do nocy, niejednokrotnie od 6.00 do 23.00. Rolnik, biorąc pod uwagę specyfikę swojej pracy niekiedy chcąc zaoszczędzić, sam wykonuje prace, które "inni" zlecają firmom zewnętrznym. 


Kolejny zarzut pod adresem rolników dotyczył czasu pracy. Praca na wsi to nie tylko żniwa i zasiewy. Również zimą trzeba wykonać wiele prac remontowych, na które brakuje czasu w okresie letnim i jesiennym, z uwagi na wzmożoną ilość prac na polu. 


Co do dopłat za powodzie i susze to jest inna bajka. Nie tak łatwo je dostać a warunki jakie trzeba spełnić są irracjonalne. Zeby dostać odszkodowanie za suszę w ciągu miesiąca nie może spaść na dane grunty ani jedna kropla deszczu. Jak spadną dwie to już rolnik odszkodowania nie dostanie, żeby odzyskać to, co włożył w ziemię.


Ostatnie protesty nie są wynikiem złej sytuacji w ostatnim miesiącu. Ta niekorzystna sytuacja już utrzymuje się od wielu miesięcy. Wpływa na to wiele czynników, również politycznych.


Smutne jest tylko to, że ludzie, którzy, jak wiele osób zwróciło uwagę - pochodzą ze wsi, nie potrafią wznieść się ponad głupie uprzedzenia i wygłaszają osądy, które niewiele mają wspólnego z prawdą. 


Jeśli chodzi o dopłaty z UE to przedsiębiorcy również mogą korzystać z wielu programów i moga korzystać z mniejszych składek ZUS. O tym nikt z przedmówców nie wspomniał.


Nie pracuję na wsi ale wiem na czym ta praca polega, ponieważ ze wsi pochodzę i wiem jak ciężki to kawałek chleba. 


Jesli płaca za wyprodukowany towar byłaby odpowiednia, nikt na drogi by nie wychodził. 

(2015-01-29 19:27:34)
Rolniczka ale pracujaca

Co wy mieszczuchy wiecie o rolnictwie ale jak w sklepie po 20 zlotych schab to cholera jaki drogi to wtedy do rolnika i sprzedaj mi wieprza bo u ciebie dam trzysta za calego swiniaka i zyje dwa miesiace wtedy rolnik dobry ale jak byly swinki po 5.5 zl to nie bede dorabial chlopka rolnicy nie sprzedajcie zadnemu mieszczuchowi niech kupuje po 50 zl za kilo i zobaczymy komu sie oplaci strajkowac ja zeby zyc z gopodarki robie w zakladzie 

(2015-01-29 19:08:45)
Do rolnik 87

jak jest tak zle na wsi to zapraszamy do miasta IKEA INDUSTRY czeka a wasze kredyty to mnie lotto trzeba bylo kupic c 360 za gotowke i obylo by sie bez kredytu

(2015-01-29 18:51:12)
Do Lincoln

a o jakie swoje walcza rolnicy ? tak konkretnie, o coooo ? co im sie jeszcze nalezy, i od kogo, i dlaczego ? jesli dla Ciebie odwagą jest pójscie i pokazanie sie, to współczuje, bo dla mnie nie ma to nic wspolnego z odwaga , predzej z brakiem godnosci i honoru. moze mechanik, krawiec ma poczucie wstydu, a moze nie ma czasu na to, by od rana sobie strajkowac, bo pracowac musi, a nie liczyc ,ze cos sobie wykrzyczy, panstwo mu da, a on znowu od bladego switu bedzie mogl sobie strajkowac

(2015-01-29 18:03:28)
No tak.

My zwykli ludzie nie dostajemy dofinansowania na to czym jeździmy. Nie dostajemy żadnych dodatkowych pieniędzy. Na wszystko musimy zarobić i odłozyć. 

(2015-01-29 16:17:26)
..........

ja mam


 

(2015-01-29 15:30:12)
Lincoln

ROLNIK: (Gdy strajkuje ktoś inny) -A niech strajkują im się też należy... MIESZCZUCH gdy strajkuje rolnik: - Co jeszcze strajkują im się nic nie należy- Poprostu inna mentalność ludzi Rolnik zawsze będzie rolnikiem A mieszczuch zawsze będzie tylko mieszczuchem (czasem ze wsi pochodzącym) -(krowa co dużo ryczy mało mleka daje) a z resztą jak mieszczuchy chcą też niech się pokażą na ulicy z protestem kto im zabroni a nie tylko narzekają  jak ktoś walczy o swoje to się śmieją rozpieszczeni... Każdy ma prawo strajkować mechanicy,krawcy itp. też ale nie każdy ma odwagę się pokazać...

(2015-01-29 15:01:07)
Do Rolnik87

a to tylko rolnicy maja  kredyty, raty ? to wez splac mi rate za mieszkanie i auto i zobaczymy. twoj ciagnik na cb pracuje i zarabia, a moje mieszkanie, auto ? mogles z unii dostac ten ciagnik,tylko zapewne porzadnego biznesplanu napisac nie umiesz. szkole bylo skonczyc,to i teraz rat bys nie mial. ja przez wies przejezdzam kazdego dnia i tej biedy jakos nie widze,wrecz odwrotnie. zle ci na rolnictwie, to idz do kopalni,wtedy zobaczysz ... albo otworz wlasna dzialanosc i wtedy pogadamy

(2015-01-29 14:47:18)
Inna

Ciekawe co zrobia rolnicy jak UNIA będzie chciała rozliczenia sie z dopłat......oj zaboli

(2015-01-29 14:45:15)
Rolnik87

To jak chcecie mądrale to zapraszam na wieś i zobaczymy jakie będzie wasze cwaniactwo. Weżcie do spłaty jedną rate np za ciągnik to sami zobaczycie jak na rolnictwie jest wspaniale


 

(2015-01-29 14:32:12)
Pac

W Polsce należy: zlikwidować KRUS a rolników wrzucić do ZUS, zmienić im opłatę ze 110 zł miesięcznie na 1050 tak jak wszyscy przedsiębiorcy. Nie powinni mieć dopłat do hektara (chyba ok 900 zł/ha), nie powinni mieć odliczeń za paliwo, preferencyjnych kredytów też nie. Może warto się zastanowić z czego rolnik dopłaca skoro mu się nic nie opłaca???  Pomijam fakt że podadtków też nie płacą bo biedaki. Kolejna grupa społeczna przyzwyczajona do czasów gdzie każdy MUSI. 

(2015-01-29 13:33:01)
:)

ludzie troche mi wasz żal myślicie ,że te ciągniki to ich własne ? no to się grubo mylicie niekture to może dostaną jakieś dofinansowanie ale reszta to kredyty żadko kiedy ich własne.Aż tak to was boli ... ciekawe co byście zrobili żeby nie oni ,,gówno,, byście jedli a tak to te mięso,te schaby czy co kolwiek jest.Szczerze to nawet chleba byście nie mieli. No to chyba jedna złotówka to dla Rolnika wiele a dla was to nic... Najlepiej tylko żeby w domu leżeć na kanapie i oglondać telewizor i się śmiać z Rolników. Rolnicy niekturzy nawet im nie starcza na życie dorabiają nawet na czarno żeby wszystkie rachunki opłacić a wy na 8 godzin do roboty i pięniądze są a Rolnik tak nie może.Więc pomyślcie co piszecie....

(2015-01-29 13:27:48)
Inna

Rolnicy mają źle . Dopłaty co widać po samochodach i nie tylko. Skoro rolnik ma gospodarstwo to niech na nim pracuje a nie zabiera pracę innym pracując w zakładach. Mało to małorolnych rolników pracuje w IKEA , SZYNAKA itp? Niech oddadzą miejsca pracy i zajmą się ziemią. W sklepach nie widać, że mięso jest takie tanie a nam nikt nie dokłada!!!Żenada!!!

(2015-01-29 13:25:12)
....

buhahahaha, gdyby nie rolnik, to tego by nie bylo, tamtego by nie bylo . mleka bys nie pil, swini nie zjadl, kapusty nie ugotowal. rolnikuuu, gdyby nie nie murarz,to mieszkac gdzie bys nie mial, gdyby nie mechanik, to jezdzic czym bys nie mial, gdyby nie krawiec,to nago bys chodzil itd itp

(2015-01-29 11:55:39)
Do Qwerty

1. to kto Ci nakazuje te swinie hodować ? ktos cie zmusza ? a te 50 tysiecy,to mozesz wziac z oszczednosci, jesli jestes gospodarny, ale widac, ze nie. wymienic ci nazwiska hodowcow z najblizszych okolic, ktorzy nie narzekaja i maja sie calkiem niezle ... i nie mowie tu tylko o tych najwiekszych.


2. jak nie potrafisz wyciagnac z unii wiecej niz na opryski ,to pretensje mozesz miec tylko do siebie. a kolejne kredyty nie sa rozwiazaniem. skoro na życie nie masz, to moze czas za dodatkowa praca sie rozejrzec, zamiast wychodzic na ulice i krzyczec - dajcieeee mi ,bo ja biedny.  caly narod tak powienien zrobic, bo nikomu sie nie przelewa, ale inni biora sie za robote, a nie narzekaja, ba ... jak sie pracuje, to nie ma czasu wychodzic na ulice i marudzic.


3. rozumiem, ze ty sobie zakupiles gospodarstwo za 1 mln zl, dobrze,ze nie za 10 mln, to wlasnie swiadczy o tobie ... sadziles ,ze splacisz to w rok -dwa ? nie znlaes sytuacji w kraju itd. bylo kupic ziemii za 300 tysi i juz bys mial splacone. ale inteligentni ludzie z miasta, jak piszesz, uzywaja tez czasem glowy do myslenia, a nie jak ty ... kupic , oczywiscie nie za swoje, postaw sie a zastaw sie, a potem liczyc, ze jakos to bedzie, to sie da. az komornik cie odwiedzi.  

(2015-01-29 09:39:34)
Obiektywnie

Cały czas piszecie żeby nie rolnik nie było by co jeść, a gdyby nie produkcja nie miałbyć w co się ubrać na czym siedzieć i czym jeździć więc każdy zawód jest ważny i nie róbcie z siebie takich męczenników. Skoro tyle dopłacacie do chodowli trzody chlewnej to po co stawiacie nowe chlewnie skoro się nie opłaca.

(2015-01-29 09:11:59)
Drodzy rolnicy

Nie zazdroszczę wam tego co macie i nie macie. Szanuję was za niełatwą pracę i problemy z którymi się borykacie. Chciałbym abyście pamietali, że Polska to nie tylko rolnicy i górnicy, ale też inne grupy społeczne o które nikt nie walczy. Bądźcie samokrytyczni chociaż trochę i mniejcie szacunek do innych, o których losie nic nie wiecie. Zdejmijcie klapy z oczu. Walczycie o lepsze ceny skupu, a niepotraficie wyliczyć skąd się biorą straty i z czego dokładacie skoro nic nie macie. Górnicy walczą rzekomo o miejsca pracy a przywilejów nie chcą likwidować. To o co wam chodzi .... tylko o kasę bo[************************]macie.

(2015-01-28 23:52:18)
Lubawiak

  Zazdrosnicy!!! Jesli rolnicy wyjechaliby na protest ciagnikami starymi (a takie tez maja) to policja od razu by ich zatrzymała -zagrozenie dla bezpieczenstwa w ruchu drogowym!!!


 Zastanawiam sie dlaczego  w ludziach jest tyle nienawisci ,zazdrosci ,ze komus sie powiodlo .      Az dziw ze tak jest ,skoro 90%  Lubawiakow ma rodziny na wsi  a okolo 50% wywodzi sie w pierwszym lub drugim pokoleniu  z pobliskich wiosek . 


Jest stara sprawdzona zasada    DZIEL I  RZADZ


A nastepni moze wy bedziecie ?


Warto sie zastanowic zanim cos sie napisze.


 

(2015-01-28 23:26:34)
Qwert do QWERTY

jak masz 100 zł w plecy na sztuce to zacznij te sztuki produkować w cyklu zamkniętymi ! ale to trzeba przy maciorkach chodzić, w nocy nie spać tylko doglądać  - a tak to łatwiej _ kupić prosiaka najlepiej "duńczyka" trzy miechy i na każdym żeby 100 do przodu i się śmiać - "ja tam na rzucie jestem 50 tyś do przodu" a te  gospodarze co mają swoje loszki i gospodareczki mniejsze to nieudaczniki, niezaradne 

(2015-01-28 23:13:34)
Jajek

I po co tak się nerwujecie ludziska-i na wsi są bogaci i biedni,a w mieście tak samo.Wszędzie dobrze gdzie nas nie ma-jedno pewne rolnik nie każdy ma dobrze i taki bedzie protestować bo mu ciężko,nie pracowałem na wsi i nie zazdroszczę im.Zazdrość ludzi skłóca,a trzeba spokojnie myśleć dokąd to nas te obecne rządy PO_PSL doprowadzą,rządy ENTELEGENCKO_CHOPSKIE może robotniczo chłopskie teraz wybrać,ale teraz wszyscy po studiach szcz. politologii i do pomysłów gotowi i do władzy chętni..także nie warto sobie nawzajem ubliżać tylko popatrzeć na kogo głosować niedługo kolejne wybory,czas na wyprawę po rozum do głowy i nie słuchać za dużo telewizji,bo ogłupia!!

(2015-01-28 22:53:15)
Rolnik aktywny

Bardzo ciekawa dyskusja, choć mało merytoryczna. Widzę, że najwięcej zarzutów do rolników mają tzw. "ludzie z miasta" zwanego Lubawą. Lubawa się pięknie rozbudowała, mam tylko pytanie, skąd Ci ludzie się do Lubawy przeprowadzili z Gdańska, Warszawy?? Nie, przeprowadzili się z okolicznych wsi. W większości przypadków dlatego, że nie chciało się pracować na gospodarstwie po rodzicach lub po prostu nie porafili nim zarządzać, bo to bardzo ciężki interes. Drodzy miastowi przez pisanie tych bzdur o rolnikach pokazujecie komu słoma z butów wystaje.

(2015-01-28 22:39:16)
Enk

Zamiast tych protestów na drodze trzeba iść na zebrania jak przyjedzie jakiś poseł ,a to się zdarza i mówić co boli niech nie myślą,że jak ich koryta pełne to i Wam dobrze się żyje.Być aktywnym i domagać się wysłuchania,PSL aktywnie rządzi i nic nie potrafi Wam załatwić a nawet nie słucha,to po co ich wybieracie...ostatnio był szanowny poseł Kalinowski i cicho mało odważnych a głosy poparcia w wyborach na PSL,czyli akceptujecie władze...a władza szczesliwa.

(2015-01-28 22:36:44)
Rolnik

Wielu tu pisze jak to rolnicy dostają kasę z UE . Pragnę przypomnieć ,że to wiekszośc w miastach byla za akcesją  więc wypadaloby teraz siedzieć cicho .  mysle ,że wielu rolników chetnie by  oddała te   dopłaty ,ale pod warunkiem równej konkurencji  niech rolnik niemiecki i duński  i holenderski też ich niema . Pozatym chcialbym zauważyć ,że jakoś nie kole w oczy was "mieszczuchów " zatrudnienie  w ARiMR ( wielu wsi na oczy nie widziało a siedzieć za biurkiem się pchają ) jest to okło 12 tyś ludzi  policzmy więc 12 000 X  tylko 2 tyś na ręke = 24000000zł miesięcznie x 12 miesięcy = 288000000  czyli blisko  300 milionów złotych  rocznie a tą kwotę należy podwoić o zus i podatki  to jest policzone skromnie bo tylko 2000 zł na pracownika ! a gdzie dyrektorzy kierownicy  prezesi etc

(2015-01-28 22:35:39)
ŻONA ROLNIKA - DO ROBO

Widzę, że nie masz zielonego pojęcia o gospodarstwie. Aby dostać odszkodowanie za suszę lub powódz to najpierw trzeba zapłacić i to nie mało ubezpieczenia.  Pewnie , że to niesprawiedliwe, że cena wieprzowiny spadła już ponad rok temu a w sklepach nic nie staniało, ale to przecierz nie z naszej winy. Dlatego uważam , że zamiast nas obrażać powinniście wyjść również i protestować . 

(2015-01-28 22:33:47)
Wujek sama prawda

A co mają powiedzieć ludzie którzy zaciągneli we frankach kredyt  na dom/mieszkanie ?? Stracili paredziesiat tys zł i ktoś  płacze ? Strajkuje ?

Rolniku !!!

Dlaczego jeździsz furą za 50 100 lub 300tyś zł. i płaczesz?  Całe życie dokładasz do interesu, płaczesz i stać cię na taką fure ? Potrzebne ci to do pracy ?? Sprzedaje Esę, passata albo inne audi i skończ płakać bo śmiać mi się chce. 


 


Czasuy biednych chłopków rolników się skończyły. 

(2015-01-28 22:27:33)
SOLIDARNA Z ROLNIKAMI

Do zainteresowanego:


 


Pracuję nawet mniej niż 8 godzin dziennie, odprowadzam składki, a wciąż jestem solidarna z rolnikami!

(2015-01-28 22:18:47)
QWERTY

Ludzie z miasta nawet nie wiedzą co to znaczy hodowla świń. Nie wiedzą że jeśli wstawia się 500 sztuk trzymając je 3 miesiące i jak dochodzi do sprzedarzy to jest 100 na sztuce dokładki. Skąd wziąć te 50.000 tysięcy które trzeba spłacić? A na życie gdzie ma być? Jak każdy ma kredyty pobrane od banków. Nie którzy to mają po 2,3 kredyty. A to za dom, a to za ciągnik a to za nową chlewnie. Same dopłaty dużo nie dają. Wystarczą co najwyżej na opryski i nawozy. Ludzie z miasta i tak tego nie pojmują i nigdy nie pojmą, póki tego nie doświdczą sami. Kupcie sobie gospodarstwo za 1mln i spróbójcie go spłacić. Zobaczymy jak Wam to wyjdzie. POWODZENIA INTELIGENTNI LUDZIE Z MIASTA!!

(2015-01-28 22:05:32)
Grabowiak

Dopłata 900 do ha, oczywiście podstawa.  Póżniej w zależności od rośliny pośrednia. Poplon 300-400 . żyć nie umierać.  Kupiłem traktor 160 tysi 60 procent dopłata plus vat który odzyskam.  Trochę żywiec mało płaci ,ale skarmie swoje zboże to i tak wyjde na swoje.  Pracy nie mam tak dużo . Unia Dała mi bardzo dużo.  Kupie jeszcze dużą  fure, ale czekam na możliwość zwrotu vatu.   pozdrawiam płaczków

(2015-01-28 21:55:56)
Uczciwy

macie świnie kodowane czy jak je tam zwać rejestrowane to jak je sprzedacie to odprowadzcie podatek dochodowy zapłaćcie zus i będzie uczciwie. Nie macie dochodów a dostajecie kredyty. To co tylko z dotacji je spłacacie ?


Tylko stękacie no jak by inaczej jak Unia da wam kasy to trzeba stękać

(2015-01-28 21:47:41)
Do SOLIDARNEJ Z ROLNIKAMI

Bądź też solidarna z tymi mieszczuchami co tylko 8 godzin pracują a płacą wszystkie podadtki i składki.

(2015-01-28 21:43:58)
Polskę trzeba zmienić.

Ci ludzie z miasta to ku**a jakieś buraki, krótko mówiąc. Wypowiadają się na temat rolnictwa, a nie mają zielonego pojęcia o tym. To ja się pytam po co to robią? Nasłuchają się głupich rzeczy co minister rolnictwa powie w tv, przeczytają jakiś krótki artykuł i myślą, że wiedzą wszystko o rolnictwie! A rolnictwo tak jak inne gałęzie gospodarki ma jakąś swoją hierarchię, dzielą się na tych bogatszych i tych biedniejszych. Ci bogacze, o tych co tam niżej się wypowiadają mieszczuchy nie przyjdą na protest/strajk, ponieważ im się żyje dobrze. Za trzodę chlewną dostają sporo więcej kasy, niż Ci mali gospodarze. I właśnie Ci mali strajkują. I raczej o tym nie wiedzieliście, a się tutaj udzielacie... Masakra...


 


Mówicie o tych całych dotacjach, dofinansowaniach, ale te one też nie są takie piękne, jak to Wam się wydaje. By dostać jakiekolwiek dofinansowania z UE trzeba spełniać odpowiednie wymagania. Żeby dostać kredyt, również trzeba spełnić wiele innych obwarowanych warunków. A żeby spełniać wymogi trzeba wsadzić kasę. A skąd mały rolnik ma ją znaleźć, jak dostanie marne pieniądze za trzodę chlewną? Jak my w tej Polsce mamy się rozwinąć?! No jak? O tym to też nikt nie pomyśli. My również chcemy się rozwijać tak jak to robicie Wy! Ale też chcemy pracować dla Polski, a nie jak to robicie w zagranicznych zakładach, dla zagranicznej gospodarki. Inteligentni ludzie z miasta Lubawy zaczerpnijcie jakiejś wiedzy na temat, w którym chcecie się wypowiedzieć, a nie robicie z siebie bandy durniów.


 


P.S. 3/4 osób z miasta pochodzi ze wsi, no szybko zapominacie o tym. Dostaliście mieszkanie w bloku i od razu zrobiliście się wielkimi ludźmi z miasta! Ale pamiętajcie, że rolnicy nie mają urlopów. Cały czas pracują, czy to zima, czy to lato. Nie idą na 8 godzin do pracy, a potem mają wolne. Cały czas żyją w ciągłym stresie. 


 

(2015-01-28 21:25:53)
Ja

z tym krusem macie racje rolnicy tesz powinni placic zus jak my podatki uczciwie nie rozumiem tez bankow dlaczego rolnicy moga brac kredyty na innych zasadach jakby niepatszec to tez przedsiebiorstwo dochod przynosi bo koni i wozow u naszych rolnikow nie widac

(2015-01-28 21:17:43)
Do tych rolników zawsze p

Dlaczego ciągle od czsów Gierka narzekacie na wszystko ? Za kiernoza w czasach komuny kupowaliście maluchy i tony węgla, nas tych mieszczuchów na nic nie było wtedy stać. Ciągle gadacie nie opłaca się.. to pytam się kiedy wam się będzie opłacało - jak za kurę kupicie mercedesa... wtedy też będzie mało. Jeśli jesteście tacy uczciwi to płaćcie podatki dochodowe i ZUS, anie kombinujecie z lewa na prawo aby wyjść na swoje. Podobno nie macie dochodu bo niechcecie płacić podatku dochodowego? To z czego budujecie swoje gospodarstwa - za wszy? Tacy byliście przeciwni UE a teraz każdą kasę zbieracie aż miło. Jeśli macie choć trochę godności olejcie tą unijną kasę. Ja mam drobne przedsiębiorstwo i muszę od początku działalności opłacać ZUS itp. nikt mnie nie pyta czy idzie dobrze interes. Nie mam możliwości wzięcia kredytów klęskowych itp. Co to kogo obchodzi, że zainwstowałem w kredensy, a sprzedają się tapczany. To mój problem. Zawsze możecie liczyć na państwo chociaż tego nie chcecie zauważyć, a my przedsiębiorcy możemy liczyć tylko na siebie nam UE nie dopłaci i nikt nie pomoże jeśli interes nie wypali. Także mości rolnicy co UE mieli w czterech literach trochę pokory bo żenadę odwalacie tymi blokadami. Zablokujcie Urząd Gminy, Ministerstwo Rolnictwa a nie uprzykrzacie życie zwykłym ludziom.

(2015-01-28 21:15:01)
SOLIDARNA Z ROLNIKAMI

Drodzy rolnicy, nie czytajcie tych wszystkich obraźliwych komentarzy...bo po co się denerwować! Ten, co trochę pojęcia ma i wie jak wygląda praca w gospodarstwie, to Was zrozumie. Ludzi zawsze będzie kolić w oczy to, jakimi samochodami czy ciągnikami jeździcie. Nikomu nie ukradlisćie, a sami swoją pracą zdobyliście. Każdy wie, że jesli chce coś mieć z gospodarstwa, to musi inwestować. Jeśli ktoś zazdrości albo wytyka palcami, to nikt mu nie broni kupić sobie takie gospodarstwo i też jeździć dobrymi sprzętami i mieszkać w ładnym domku. Niedługo może być ku temu okazja, bo skoro radzą Wam "miastowi" (tak to ujmę) sprzedaż, to na pewno śmiało będzie można takie gospodarstwo kupić. Nie tylko Wy wychodzicie na ulicę i walczycie o swoje. Wychodzą też i inni. Niestety w naszym kraju  tylko to można zrobić , aby ktoś zauważył, że coś jest nie  w porządku. 

(2015-01-28 21:06:38)
Robol

Tak jak już raz pisałem płać co miesiąc 1026,98zł a nie kwartalnie 378zł będziesz miał L4 czy prawo do świadczeń socjalnych jak zatrudnisz legalnie ludzi ale nie do zbierania słomy na czarno. Po za tym nie macie co nażekać  co i rusz dotacje odszkodowania i  tak co roku bo susza albo powódz albo zaraza a na kaszdej wiosce non stop po piwa latacie i stać was. Samochodem do miasta ciągle za rope z dotacji jak i dziś nowymi traktorami. Nasze pensje też stoją w miejscu i jakoś trzeba żyć za 1300zł a wiepsz spadł chwilowo ale ty też się nie przejmujesz bo ty masz go ciągle a nam w sklepie cena nie spadła a teraz podniosą do dawnej seny to nam cenę  sklepie jeszcze podniosą. JAK BYSCIE PŁACILI JEDNAKOWE SKŁADKI WSZYSTKO BYŚCIE MIELI ALE PO CO LEPIEJ STĘKAĆ I PŁAKAĆ PAŃSTWO TAK WAS ZMROWIŁO !!!

(2015-01-28 21:03:36)
Rolnik

To jężeli cię to droga maju nie dotyczy to po co się wtrącasz.

(2015-01-28 20:49:16)
Grzes

ja ide do pracy na 8 h, ale przez caly rok, a rolnik ma wczasy cala zime, a czasem i dluzej. chyba ze sieje cos w grudniu, albo moze zniwa ma. wystarczy wjechac do takiego tuszewa, fijewa i od razu widac ta biede i nedze u rolnikow i sadownikow. jak rolnik niegospodarny, to mu i nie wychodzi, ale jak myslacy i pracowity, to narzekac nie moze. widzial ktos biednego prawdziwego rolnika ?

(2015-01-28 20:48:58)
Aaa

Jest tu wzmianka o L4 więc muszę wam powiedziedzieć że znam takich rolników ,gdzie rolnik jest na rencie żona cały czas na chorobowym ,dzieci dostają ręnte i dożywianie w szkole .Na podwórku trzy traktory trzy samochody i na około ze wszystkich uczciwwie pracujących ludzi wywalanie zębów,a gospodarstwo samo się prowadzi ,bo przecież wszyscy są niezdolni do pracy .Pytam się kiedy to zakłamanie i niesprawiedliwośc się skończy .Życzliwy

(2015-01-28 20:40:28)
Rolnik

Wy zmista nawet nie zdajecie sobie sprawy ile kosztuje utrzymanie gospodarstwa i całego inwentarza

(2015-01-28 20:40:04)
Nie jestem rolnikiem

Dzis wszyscy protestuja i dobrze czas zrobic troche zamieszania niech rzad sie w łeb puknie co z tym zrobic,wkoncu kase biora za cos.Pozdrawiam rolnikow.

(2015-01-28 20:24:49)
Rolnik z powołania

Co wy chcecie od nas mieszczuchy. Ja też bym chciał iść do zakładu 8 godzin pyk pyk i co miesiąc czysta kasa, bez wydatku, bez zmartwień. ja musze przyznać że te maszyny co za pół darmo niektórzy dostali to nie dobrze bo każdy powinien na to zapracować. A co do dotacji jeśli normalne ceny byłyby za żywiec i płody to nikt by nie chciał tej kasy. Zwykli rolnicy na wakacje nie jerzdżą a ci z miasta to co!   

(2015-01-28 20:24:14)
JUŻ NIE RONIK

JESTEM CÓRKĄ ROLNIKA I MAŁEGO MUSIAŁAM CIĘŻKO PRACOWAĆ TAK NAPRAWDE PRACOWAĆ. mÓJ OJCIEC MA 60 LAT A WYGLĄDA JAKBY MIAŁ 80 I DALEJ PRACUJE TACY SĄ ROLNICY CI PRAWDZIWI NIGDY NAM NIE BRAKOWAŁO JEDZENIA I TERAZ TEZ NIE BRAKUJE.KTOS NAPISAŁ SPRZEDAC I ISC DO PRACY DUŻO MŁODYCH TAK ZROBIŁO ALE DLA MOICH RODZICÓW I DLA MNIE ZIEMIA JEST CZYMYS WIECEJ I BEDE O NIA WALCZYŁA NIE DLA PIENIEDZY.


PISZECIE ZE MAJA ISC DO PRACY ALE TO WŁASNIE ICH PRACA I CAŁE ŻYCIE.POSTARAJCIE SIE ZROZUMIEC PROTEST JEST RÓWNIEZ DLA WAS SKORO ROLNIK DOSTAJE 3 ZŁ ZA KG MIĘSA A WY PŁACICIE 13-20ZŁ TO PO CO CHOWAC.DUZE GOSPODARSTWA PRZESTANĄ CHOWAC A DLA LUDZI BEDA KUPOWAC Z CHIN POMPOWANE KURCZAKI A RONIK SOBIE UCHOWA I NIGDY NIE ZGNIE.ŻYCZE SMACZNEGO


 


 

(2015-01-28 20:21:11)
...

nikt nie podwaza tego, co zyskujemy dzieki rolnictwu i ludziom na roli pracujacym. to chyba logiczne, ze my bez nich i oni bez nas nie mozemy funkcjonowac. ale szczytem hipokryzji jest ich wychodzenie na ulice i ciagle narzekanie. skoro rolnik ma zle, to kto ma dobrze ? a skoro nic mu sie nie oplaca, to czemu nie bankrutuje, czemu nie sprzeda i zacznie cos innego, nowego, tak jak to czynia inni ludzie, np handlowcy. skoro tak zle, to czemu ciagle inwestuja, buduja, zgadzam sie z tym , kto pisal o pieknych domach, samochodach i innych dobrach, o ktorych inni moga pomarzyc. dadatkowo unia pomaga im jak nikomu innemu, te maszyny rolnicze, nowoczesne sa za nic, darmo . i nawet zusu placic nie musza , tylko na jakichs krusach. prawdziwy rolnik nie ma czasu strajkowac, gadac, wychodzic na ulice, bo na gospodarce zawsze jest co do roboty. tylko lenie i pseudopolitycy za to sie biora

(2015-01-28 20:20:13)
Uczestnik

Mówicie mieszczuchy że dotacje mamy ok, ale nikt nie wspomni ze gdy ciagnik kosztuje 400 tys po dotacji zostaje do spłaty 200 tyś plus koszty operacujne i odsetki czyli praktycznie gó... co zostaje z tej dotacji (jeżeli ją przydziela ) a jeżeli nie to krecha na wszystko . A skąd wziąć te pieniądze które sa do spłaty??? tak samo dopłaty obszarowe wystarczaja tylko na nawozy i środki ochrony roślin.. A skąd wziąć na paliwo? na bierzące opłaty? Skoro na tuczniku jesteśmy w plecy 100 zl? Odpowiem.. pogłebiająca sie krecha w banku.. A i nie można tego olać jak Wy urlop na rządanie.. Pozdro widzowie z miasta  bez pojęcia o jakim kolwiek biznesie 

(2015-01-28 20:18:11)
Młody Rolnik :P

JAK WAM TAK ŹLE I WAS BOLI NASZE DOPŁATY TO KUPCIE SOBIE GOSPODARSTWO CHODUJCIE TRZODE CHLEWNĄ ZA 3ZL ZA KG TO ZOBACZYCIE JAK TO JEST A NIE  WAM ŻAL DUPE ŚĆISKA !!

(2015-01-28 20:10:48)
Max

Sami razem z swietej pamieci Leperem blokowaliscie drogi zeby byly wolne ceny.Mysleliscie ze bedziecie wtedy dyktowac swoje.Ale przeliczyliscie sie.Teraz macie pretensje.Apropo zniw,najlepiej pracuje sie wam w soboty i niedziele jak miesciuchy maja wolne to wtedy jest wielka akcja zniwna,az sie maszyny pala.I to wszystko za worek kartofli i kawalek miesa od swini ktora zlamala noge.A w poniedzialek,wtorek,sroda nic ma polach sie nie dzieje.Hanba dla bambrow bo normalni rolnicy co nie maja takiego sprzetu nie blokuja drog.Widocznie nie maja pozyczek.na wypasione samochody,nie wspominajac o domach w miescie waszych dzieci.Powozdenia...zyczliwy.

(2015-01-28 20:06:21)
Lolo

3-4 godziny roboty dziennie.


Wiosną 1 tydzień, Latem 2 tygodnie, jesienią tydzień.


Reszta czasu przed telewizorem, w sklepie na piwie, a po piwie w pół przewieszony napłocie.


Obraz rolnictwa w Kazanicach.


Po pierwsze opodatkować Vatem23% tak jak innych przedsiębiorców. Znieść Krus, i się  poprawi w całej gospodarce...

(2015-01-28 19:58:45)
Olo

weżcie się za robote!! chodżby żywiec byl po 5zł to i tak będzie wam mało. pracujcie jak my za 1300 zł to pogadamy. strajk za pieniądze UE? bo przecież dostajecie dotacje na rope ktorą powiniście wykożystywac w pracach w polu a nie na wasze śmieszne strajki. zreszto stereotyp polskiego polaka - bieda bieda,ciężko ciężko MAŁO MAŁO

(2015-01-28 19:58:39)
No tak.

Jeśli rolnicy nie mają czasu i ciągle muszą spędzać czas pracując to nie siedzieliby teraz w internecie. Każdy ma jakies obowiązki rolnicy muszą nakarmić zwierzęta, a pola nie trzeba obrabiać kazdego dnia. Robi się to kilka razy na rok. W zakładach pracy też są dni w których trzeba spędzić więcej czasu w pracy. Więc zastanówcie się troche. 

(2015-01-28 19:56:50)
Do Rolnik.

Zgadzam się z tobą.  Żeby nie my to ludzie by z głodu po padało.  Żaden miasto wy człowiek nie doceni tego ze dzięki nam ma co jeść.  Ale co oni by potrafili żywność w zakładach wyprodukować na taśmie . Śmieszni ludzie miastowi jesteście.  To wy więcej narzekacie myślicie że rolnik pójdzie raz na dzień na godzinę do pracy a potem leży sobie i za przeproszeniem w nosie długie.  Wszystkich cwanych miastowych chciałbym zobaczyć w pracy na roli. To wy odfajkujecie swoje 8 godzin i siedzicie na portalu i piszecie na rolników.  Rolnik nie dostanie L4 jak wy i z głowy.  Wakacje. Ale nie wy się ze wszystkim zgadzacie , ciekawe jak podniosą ceny żywności w sklepach czy wy nie będziecie protestować hmm powiem wam będziecie.  A wtedy ja się z was pościele i napisze na portalu jacy wy jesteście bogaci przecież was stać skoro tak piszecie na nas . Będę się tak samo śmiał i głupio komentował . Żal po prostu ludzi . Z pozdrowieniami dla was.

(2015-01-28 19:53:54)
Rolnik

osoby którzy  piszą te głupoty na temat rolnictwa to chyba niewiedzą kto produkuje  wszystko  potrzebne  do życia  mleko, ziarno mięso .a skoro mówicie że mamy iść rolnicy do pracy badzo chętni dostanę bony na święta paczki dla dzieci pikniki  a  oczy wam się otworzą jak w super markietach będzie  wszystko chińskia jeszcze skora mowa o sprzęcie to dlaczego ty jezdzisz dafem  czy volvo a nie jelczem  czy starem zaponiałes dodać

(2015-01-28 19:28:43)
Guest

kiepskie te traktory, naprawdę maja biedę

(2015-01-28 19:20:15)
Miastowy

Mówisz ,że od 3 charujesz hm. To albo cierpisz na bezsenność albo opitolisz pole w 3 godziny i dalej idziesz lulku i cały dzień wolny.Mam w rodzinie rolników i od wejścia do unry jakoś im stopa życiowa się nie pogorszyła a wrecz żyją sobie jak paczki w maśle.


Czyli idac Waszym myśleniem , to jak ja zarabiam 1290zł to co tez powinienem dostawać dopłaty do paliwa, żarcia i wywóz szamba. Paranoja . Powinni zabrać dotacje jak mi zabrano rodzinne bo żona trochę więcej zarobiła jednego roku .

(2015-01-28 19:17:01)
Rolnik..

ten ciągniki nie sa nasze tylko banku młotki..., mówisz ze mamy dobrze to pracój za 3zł  cwaniaczku

(2015-01-28 19:16:09)
Robol

Ty "rolnik" zapłać 1 026,98zł  Zusu co misiąc i będziesz miał wtedy L4,  a nie płacisz krus 378zł KWARTALNIE i ciągle ci mało. Dziś też ciągnikiem jeździsz i to jakim "na widzi mi się" za jaką ropę ? Z DOTACJI i mało ci ? Co może samochodu nie masz ? To czym do miasta jeździsz ? i też Diesla, bo ropa z dotacji i połowe to jeszcze sprzedasz, ale co tam bieda przecież. Ja muszę za siebie ZUS odprowadzić i do pracy pieszo chodzę. Po za tym składka KRUS od 2013 roku wzrosła o 3zł a sprawdz sobie jak wzrasta składka ZUS.

(2015-01-28 19:13:01)
Do Abc i do ozz

Abc:praktyka zawsze mija się z teorią  Ozz:popieram w 100%

(2015-01-28 19:07:43)

mieściuchom sie w d....ach poprzewracało tylko dopłaty widzą a nie mają pojecia ile co kosztóje jak mówicie że tak mamy fajnie to zapraszam do pracy w gospodarstwie . pozdrawiam

(2015-01-28 19:06:16)
Ja

Źle???


Sprzedac i do pracy na 8 godzin.Za dobrze im jest i tyle tylko dokladaja i dokladaja chyba izba skarbowa powinna sie zainteresowac z czego, no sorry zapomnialem ze US i ZUS nic nie ma do tych rolnikow poniewaz i tak nie placa podatkow.
Dobre jest ze duzo z tych pseldo rolnikow pobiera costam z GOPS a tak naprawde zyje im sie dobrze tylko grunty byly sklasyfikowane za komuny i za flaszke klasa ziemi zanizona i teraz za niski przelicznik z hektara ,wejsc do obory i zrobic przelicznik i wtedy prawda wyjdzie .


A tak na koniec dlaczego rolnicy zawsze zima sobie przypominaja o taniej wieprzowinie poniewaz nie maja co robic i im glupoty do glowy przychodza,wiosna ,lato i jesien zajeci troche i wtedy strajki im do glowy nie przychodza bo by sobie straty generowali.


Rolnictwo jak firma a dlaczego ZUS nie placi tylko wszyscy pozostali musza doplacac do ich KRUS


I jeszcze jedno nastepnym razem proponuje sprawdzenie przez patrol drogowy wszystkich ty ciagniczkow czy wszystko jest OK, dostanie mandacik i juz na protest nie przyjedzie.


Wszystkim z Nas cos nie pasuje to cala polska powinna drogi blokowac tylko pytanie kogo zablokujemy jak bedziemy wszyscy na tych blokadach:-)


Pozdrawiam

(2015-01-28 18:47:34)
Do "do gościa"

Biorę następne kredyty !!!

(2015-01-28 18:43:36)
Xx

żeby nie rolnik to na sniadanie bulki bys nie żarl i do kawy mleka też bys nie mial tylko ty dupe w łużku graejesz a ja rano o 3 zasówam

(2015-01-28 18:26:08)
Ozz

Te dopłaty o które ubolewaja tak ci miastowi to wielkie nic bo jak tylko weszły te super dopłaty tak wszystkie ceny nawozy środki ochrony i inne wzrosły o conajmniej 100%. Tak samo ceny maszyn co z tego, że dopłacają jakieś śmieszne 300 tysięcy jak wszystkie ceny maszyn wzrosły o ponad 50%, i co komu z tych dopłat jak i tak na to samo wychodzi, zarabiają jedynie producenci i dilerzy tych maszyn. Ten kto niewie jak jest to niech się lepiej nie wypowiada. Zachciało sie Unii to teraz wszystkim bokiem wyjdzie miastowym też. Niech wrócą te ceny z przed świetnych lat w Unii to sobie miastowi będą mogli dopłaty zabrać jakoś się rolnicy obejdą. Naogladacie się i nasłuchacie tych pierduł ile to rolnik od unii nadostaje kasy i tylko to wam w tych pustych łbach zostaje a ile wasi pracodawcy kasy biorą i się byczą o tym już nikt nie powie niech też wam do wypłaty dołoży, rolnicy przynajmniej mają odwage sie postawić a wy chodzicie jak wam kto zagra nawet porządnej umowy o prace nie dostaniecie. Zobaczyli kilka nowych ciągników na drodze i odrazu z zazdrości dupe ściska ciekawe czemu wy nie jeździcie starymi samochodami polonez fiat 126p itp tylko sobie co pare lat zmieniacie na lepsze, a rolnik co jak sobie zmienił po 30 latach starego ursusa to odrazu bogacz i jeszcze ma mało. Nie ogladajcie tyle tej telewizji i tych głupot w internecie może się wam polepszy.  

(2015-01-28 18:22:13)
Do Goscia

przepraszam a z czego dokladasz skoro jest tak zle??

(2015-01-28 18:18:40)
Do do ja

PiszĘ  się ???????/  matołku, nie pouczaj innych, jak sam polskiego nie ogarniasz.


A co do rolnikow - mało wam ? trzeba miec tupet, by wychodzic na ulice i protestowac.  chyba za duzo gornikow w tv sie naogladali.  chałupy jak ta lala, sprzety nie na kredyt, a darmooooo z unii, mercedesy i inne fury,... i zle im jeszcze. skoro tak zle, to nie lepiej sprzedac to wszystko i do szweda do roboty isc za półtora klocka . wystarczy po wioskach sie przejechac,widac jak wam zle ... a moze unia za malo daje. wstyddddddddd, do roboty, a nie na protesty

(2015-01-28 18:18:35)
Adam

Każdy ma prawo za swoja prace dostac godziwa zaplate nie jestem rolnikiem ale dzieki rolnikom zarabiam wiem ze niektórym sie niepodoba sprzet rolnikow ale oni na urlopy do grecji nie jezdza jak polowa lubawy tylko tyle ze nikt nie mysli tymi kategoriami wazne zeby 10 kasa na konto wplynela i na zwolnienie L4 isc

(2015-01-28 18:15:21)
Rolnik

Ludzie co wy macie do sprzętu rolników? . Czyli tak rolnik naj lepiej ma robić w konia to będzie miał kasę tak?. Pogodę mamy jaka mamy jest bardo mało dobrej pogody i mało czasu na wykonywanie prac polowych. A w gospodarstwie nie ma tylko pracy na roli są inne obowiązki związane z zadawanie pasz i dbanie o zwierzęta.  Mówicie ze bieda a ciągniki takie . To niech ludzie pracujący na klejąca zarabiający 1200 zł kupują sobie tanie samochody np. Malucha a nie bmw czy mercedes to będą też mieli więcej pieniędzy . Nie będzie trzeba łac tyle benzyny w te samochody.i tez nie będziecie narzekać ze zarabianie tak mało.  Macie urlopy i zwolnienia L4 i macie gdzieś robotę bo wam się należy.  Rolnik nie ma tak jak wy. Wiec zastanówcie się zanim umieścić ie jakiś komentarz na portalu. Pozdrawiam.

(2015-01-28 18:14:39)
Anty rolnik

Nie dość że unia dała im te dżondiry to jeszcze blokują nimi drogi. Sami sobie jesteście winni m.in tej taniej wieprzowiny, budujecie te szopy coraz wiecj i wiecej to potem tania, kiedyś każdy miał pare świń i każdemu starczało. Pazerni i chciwi jak nie wiem co. 

(2015-01-28 18:10:09)
Gosc

Ludzie śmieje cie się z rolników a wy robicie po tę jak piszecie 8 godzin i gówna macie. Rolnik pracuje przy trzodzie chlewnej 4 lub więcej miesięcy i zostaje z niczym nawet na minusie. W sklepach mięso wędliny nie tanieją złamanego grosza a nam rolnikom tną ceny po 0,50 a nawę 1 zł na raz i robimy za śmieszne grosze i ciągle dokładamy.  Trzeba być strasznym głupcm jak się tak mówi o rolnikach tak jak piszecie wyżej w komentarzach. Dopłaty jak mówicie idą na potrzebne środki ochrony roślin . Takich mądrych ludzi jak wy to jest na pęczki .śmieszne jest twierdzenie ze rolnicy mają wszystko za darmo. Żal mi ludzi co tak piszą . Zamiecie się z nami rolnikami wtedy po rozmawiamy co i jak. Pozdrawiam ludzi śmiesznych i piszących takie brednie.

(2015-01-28 18:07:34)
Trace wiare w ludzi

oj mieszczuchy mieszczuchy, w tej całej wsi tylko kłują was w oczy dopłaty i ciągniki. skoro tak wam żal 4 litery ściska to proszę, jedzcie na tydzień lub 2 na wieś i zobaczcie jakie to są koszty. nikt nie powie ile kosztują pasze, lekarstwa dla zwierząt. tylko bolą was te dotacje, nóż się w kieszeni otwiera jacy to ludzie potrafią być zawistni!!

(2015-01-28 18:06:55)
Marcin

Kierowca tira jak stoi to nie zarabia to jak by rolnikowi zabrać ciągnik w żniwa i miałby ręcznie szystko robić. Rolnicy zastanówcie się co robicie a nie tylko o swoja dupę się martwić!!!

(2015-01-28 17:59:50)
Kolo xl

rolnik bierze dopłaty  i mu wiecznie źle  . ropa tania  a i tak dostanie dopłacone do jednego litra złotówkę a tym protestem to szkodzą tylko niewinnym  do warszawy jedźcie a nie utrudniacie jazdę nie mającym nic wspólnego z tymi cenami jak ma mało hektarów to idzie GOPS-u po zapomogę rodzinne na dzieci dostaje  dopłaty do biletów na dojazd dzieci do szkoły na przykład do iławy  i wiecznie mu  ŹLE!!!!!!!!!!!!!!!!

(2015-01-28 17:58:01)
Marcin

Jak macie słabe miesiące to na ulice i przeszkadzć ludziom ciężko pracującym za 1300,- miesięcznie. Zapraszam was Rolników do pracy w Ikea, Szynaka, itp. Ciekawe jak byscie żyli.

(2015-01-28 17:56:31)
>>Ja<<

Panowie i Panie!!!Oczywiście macie rację, zapracowali na to. Na Kejsy DonDżiry i Lambo. Ale!!! No wlasnie to są narzędzia pracy. Skoro niektórzy protestujący jeżdżą Mercedesami Klasy S, Land Cruiserami, Passatami po 50tyś, Mają hektarowe podwórka w polbruku, w domu plazmy, kryształy i skóry  to K..wa pytam Czego jeszcze chcą więcej ? A co ma powiedzieć w tym momencie szary kowalski co ma 15 letniego forda, kredyt, stary kineskopowy tv i mieszka z rodzicami, albo ma stare mieszkanie na gdańskiej. On jednak nie prostestuje.[******]!!!!!!

(2015-01-28 17:55:28)
Marcin

Pamiętam jak wchodziliśmy do unii to Rolnicy stali, blokowali drogi i płakali że nie chcą do unii. Dziś dostają potężne pieniądze i unia im nie przeszkadza już. Powiem krótko jak macie chonor powinniście oddać pieniądze z unii. 

(2015-01-28 17:54:08)
Samir

Najlepiej jak by ci miastowi zamienili się miejscami z tymi rolnikami 

(2015-01-28 17:41:46)
...

Rolnictwo nie jest tak proste. Nie jest tak że rolnicy przez pół roku mają wolne. Człowiek pracujący u szynaki na stałe zarodki a rolnik nie. Są czasy gdy przy miesięcznym zarobku rolnika nie starcza na opłaty a kupowanie coraz droższych, coraz lepszych maszyn wcale nie jest oznaką bogactwa. Każdy chce się rozwijać, więc rolnicy kupują coraz lepsze strzęty by ich towary były coraz lepsze. A do wszystkich "mieszczuchów" dam sobie ręke uciąć że połowa z was nigdy nie rodziwiała rolników, którzy tak wiele dobrego robią dlla naszego kraju.

(2015-01-28 17:39:32)
Rolnik

Ten co się podpisał smiech na sali to chyba sam z siebie ,gdyby miał troche w tym durnowatej głowie oleju to by tak nie napisał.


 

(2015-01-28 17:35:36)
Brawo!

Trzeba walczyć o swoje. My po podwyżki chodzimy do szefa, a rolnicy...


 


Lepsze warunki należą się i rolnikom, i górnikom, i lekarzom, i nauczycielom, i stolarzom, i murarzom, i sprzedawcom, i... wszystkim!


 


Co na to nasza władza?


...

(2015-01-28 17:34:53)
M

jak jest tak ciężko to idźcie do pracy na 8 godzin, też będziecie mieć urlopy i skończy się użalanie

(2015-01-28 17:16:23)
Abc... do >>>

Tych smacznych wędlin to ja i tak już nie jem. Nie neguję pracy na roli tylko kto ma do tego dokładać. Są lata tłuste i lata chude, trzeba sobie odłożyć na czarną godzinę i niestety słabszy musi odpaść z gry. Jeden ma szczęście co wsadzić, posiać, kiedy wstawić świnie lub kurczaki inny nie ma szczęścia lub nie potrafi czytać rynku.


Czy naprawdę rolnicy tego nie rozumieją, tak jest w całej działalności gospodarczej.


Ja nie zgadzam się na sztuczne psucie rynku towarów lub rynku pracy.


Nie zniżajmy sie do poziomu frankowych kredytobiorców - podjęli ryzyko kredytu walutowegi i teraz wszyscy są winni tylko nie oni. Mam teraz im pomóc moimi podatkami lub kosztami usług bankowych bo placiłem wieksze odsetki w kredycie zł by uniknąć ryzyka krsowego.  Mniejmy odrobinę honoru i zdrowego rozsądku. Protestujecie, że co ??? zastanówcie się. Mówicie,że ceny skupu żywca są za niskie - ja wam że produkujecie za dużo niz potrzeba szyneczki i jest wtedy tanio.  To są podstawy rynku więc rolnicy do ksiażek nie na szosę.... 


 


 

(2015-01-28 17:09:59)
>>>

Cała Lubawa pochodzi ze wsi,gdyby nie rolnicy nie było by chleba i tych smacznych wędlin...Skąd w ogóle tyle zawiści w ludziach?Każdy robi to co chce jeden jest rolnikiem jeden pracuje u szynaki...Tak wszyscy narzekają na rolników ale nie wiedzą jak to jest być rolnikiem...to taka jakby zazdrość czy coś...chcesz mieć john deera zamiast skody to weź się za rolnictwo i tyle... Na 100% przy tak niskich cenach trzody też byś tam stał/a na proteście.NIE JEST ŁATWO BYĆ ROLNIKIEM W TYCH CZASACH I TYLE w ogóle zauważa się że na e-lubawa komentarze o rolnictwie powiny być zabronione bo jak widać przy każdym temacie o rolnictwie wywiązują się zamiast normalnych rozmów idiotyczne dyskusje i żenujące komentarze...

(2015-01-28 16:47:06)
Abc...

Drodzy rolnicy, dlaczego ja mam cierpieć na waszym proteście, jedźcie do stolicy sejm blokować, lub lokalne biura poselskie. Czy mam wam podczas żniw dojazd na pole zablokować. Ja pracuję, stojac w korku nie zarabiam. U was zima i półroczny urlop, a z braku pracy są różne głupie pomysły,


Zauważcie, że nigdy nie było u was tak dobrze jak teraz - co widać na załączonym obrazku - traktorki nówki nieśmigane - wyposażenie i komfort jak przed laty limuzyna. Zastanówcie się co zrobić - a nie tylko protestować....  Co oczekujecie cen urzędowych przecież to bzdura.  Żyjemy w chorym systemie regulowanym - lekarstwo wszystko :  BRAK DOPŁAT , a jedzenie ma kosztować tyle ile kosztuje. Wolny rynek produkujesz za drogo to wypadasz z gry. mnie nikt nie doloży i nie pomoże - najwyżej będę jedną z kilku tysięcy plajtujących firm. A biedny rolnik musi być pod ochroną, bo samodzielnie nie potrafi funkcjonoweać w spoleczństwie. Litości panowie i mniejcie odrobine godności osobistej i honoru.

(2015-01-28 16:42:19)
Maja

A ja jestem wegetarianką i mam w nosie morderców zwierząt :)

(2015-01-28 16:39:09)
Uczennica

Ci którzy nie wiedzą jak ciężko rolnicy muszą pracować przez całe życie żeby się czegoś dorobić i zapewnić przyszłość swoim dzieciom NIE POWINNI W OGÓLE zabierać głosu. Jest to straszne poświęcenie. Wy idziecie sobie na 8h do pracy, przepracujecie i do domu wolne albo bieżecie urlop i macie robotę gdzieś, a rolnik? Praca rolnika to 24/7 poświęcenia, on nie może wziąć urlopu i powiedzieć zwięrzętom "Sorry, dzisiaj mam wolne.", tylko musis cały czas przy nich robić, przy nich, a dodatkowo zająć się uprawą pola. Każdy dobrze wie, że nie ma nic za darmo w tym kraju, a niektórzy myślą, że takie maszyny to co za darmo się dostaje? Nawet jeśli dostaje się dotacje to większośc sumy i tak musi wyłożyć rolnik. Podsumowując, nie zabierajcie głosu jeżeli nie znacie sprawy. Dziękuję :)

(2015-01-28 16:21:45)
Mieszkaniec Lubawy

Drodzy rolnicy komu robicie krzywde/? Przeciesz rzad naszego kraju z takich protestów to sie śmieje.Krzywde robicie sobie i tym kierowcom co za wami jadą. Taki protest to nic nie da.

(2015-01-28 15:55:53)
Komar

Ci dwaj podemną to prawdziwe cymbały, to czym mają orać koniem i jedną skibą!? Dobrze że tym krajem nie rządzą tacy jak tych dwóch, wtedy winie byłyby po złotówce. Zazdrościcie że człowiek wzioł się do roboty i dorobił się porządnej maszyny, a jak walczy o to żeby jej nie stracić to się wyśmiewacie.

(2015-01-28 15:35:10)
Rolnik

ciekawe na jakiej maszynie ty pracujesz idac do pracy napewno nie na zakupionej przez siebie tobie stanowisko pracy wyposarza zaklad pracy a my rolnicy musimy sobie sami stworzyc warunki sami

(2015-01-28 15:29:26)
Wielebny.

Bracia i śostry walczcie o swoje więcej przekarzecie nam na nowe samochody i na opłaty alimentow na nasze dzieci nieślubne,aleluja i do przodu.!!!!

(2015-01-28 15:27:21)
śmiech na sali

Straszna żenada ! Do roboty byście się wzieli, pomyśleli że i tak macie dobrze, dopłaty, krus to jest mało? W Polsce powinno się rolnika stawiać na równi z przedsiębiorcą! co miesiąc 1045zł ZUS i podatki. I niech przetrwają tylko ci co umieją myśleć, reszta do Szynaki do roboty

(2015-01-28 15:23:41)
Joa

Ja jutro też wyjadę na 15-tkę moją wysłużoną skodą, bo drugi rok z rzędu nie dostałam podwyżki. Może rząd mi też trochę dołoży.....

(2015-01-28 15:22:38)
Kolo79

Jak strajkować to w zime bo jest czas wyjedz cwaniaku podczas żniw i strajkuj że ci zle i brak kasy na rate za ciągnik.

(2015-01-28 15:19:36)
Człowiek

Jeśli ktoś ma mało hetarów to ciężko jest wyżyć a co dopiero zarobić, żeby to się opłacało trzeba mieć hektary :) a jak ma się mało to najlepiej dać w dzierżawę i iść do pracy :)

(2015-01-28 15:19:33)
Obywatel

Ciągniki są zapewnie zapracowaniem przez kilka lat lub za kredyty wy poniżej nie myslicie i nie macie pojęcia co to jest gospodarstwo.  Bo u gospodasza tanieje a w sklepach dlaczego nie powinni sie zebrac i dalej wyruszyć ci co maja trzode chlewna i krowy. Psełdo "Rolnik i Ja".  Pomyślcie troche a nie bzdury wypisujecie nie znacie sie to sie nie wypowiadajcie bo denerwują nie takie osoby co nie maja pojęcia a sie wypowiadaja!

(2015-01-28 15:09:43)
Jan

protestują i mają racje.A tym czym się poruszają to jest ich narędzie pracy zakupione ciężką pracą!

(2015-01-28 15:00:19)
Rolnik

potrzebne było to otrzeżwienie co dla niektórychbo w dupach sie przewracało!

(2015-01-28 14:58:12)
Do Ja:

Piszę się Case, John Deere, Lamborghini . 

(2015-01-28 14:53:33)
Htfh

nic nie wyniknie

(2015-01-28 14:53:15)
..

Człowieku to są ciągniki na kredyt.. Ludzie charują całe życie żeby go spłacić !

(2015-01-28 14:45:51)
Do JA

Najpierw to ty koleś naucz się pisać, każdy chce by coś się zmieniło a jak widać to nie ma rezultatów!

(2015-01-28 14:44:57)
Rolnik

Jako rolnikowi wydaje mi sie, że oni protestowali sami przeciw sobie, każdy chciał mieć ciagnik lepszy od sasiada wiec biegiem leciał do banku bo nie wypada nie kupic nowego sprzetu skoro za miedzą już taki jest. A jak ktoś chce żyć na wysokim poziomie a nie chce mu sie pracowac to niestety długo tak nie da rady pociągnąć wiec trzeba protestować jak to źle jest... Polecam brać wiecej swiń na kontrakt hehehe Niemcy i Dunczycy napewno sie uciesza heheh

(2015-01-28 14:42:06)
Rolnik

Jak na tak mocno pogrzywdzonych to mają niezłe ciągniki, pewnie Pańtwo nie pomogłe w innych zakupie:)

(2015-01-28 14:34:47)
Ja

Nie ma to jak protestować Kejsami, DonDżirami i innymi Lambordżiniami po pól bańki każdy, że źle i bieda... 

(2015-01-28 14:33:50)