Gminy porozumiały się w sprawie budowy kanalizacji

Opublikowano:

W poniedziałek 25 lipca Adam Marchlewski - prezes Zakładu Komunalnego Gminy Lubawa Sp. z o.o. oraz Stefan Pankowski - prezes Przedsiębiorstwa Wodociągów i Kanalizacji Sp. z o.o. podpisali porozumienie pomiędzy spółkami. Porozumienie zakłada współpracę i koordynację zadań w związku z realizacją wspólnej inwestycji dotyczącej budowy sieci kanalizacji sanitarnej do miejscowości Mortęgi oraz w ulicy Dworcowej w Lubawie.

W spotkaniu, które odbyło się w sali sesyjnej Urzędu Gminy Lubawa wzięli także udział wójt Gminy Lubawa Tomasz Ewertowski oraz burmistrz Lubawy Maciej Radtke, którzy podkreślili dobrą współpracę pomiędzy samorządami. Wśród zaproszonych gości byli również radni gminy wiejskiej i miejskiej.

Zgodnie z porozumieniem planowany zakres robót obejmuje: budowę sieci kanalizacyjnej grawitacyjnej i tłocznej wraz z przyłączami, budowę pompowni strefowej na terenie miejscowości Mortęgi, budowę kolektora tłocznego od Mortęg do granicy administracyjnej Gminy Miejskiej Lubawa, budowę studni pomiarowej na granicy Gminy Miejskiej i Gminy Wiejskiej oraz budowę kolektora grawitacyjnego lub tłocznego od granicy gmin do studni rozprężnej zlokalizowanej przy rondzie na ul. Dworcowej i budowę przyłączy kanalizacyjnych w obrębie inwestycji w Lubawie.

Każda z Gmin pokryje koszt robót przeprowadzonych na swoim terenie (koszt robót budowlanych, wykonania map projektowych, koszty związane z uzyskaniem prawa do dysponowania nieruchomościami do celów budowlanych) oraz podpisze odrębną umowę z wyłonionym wykonawcą robót. Za przeprowadzenie postępowania przetargowego odpowiedzialny będzie Zakład Komunalny Gminy Lubawa.

Koszt przeprowadzenia postępowania o zamówienie publiczne Gminy pokryją po 50 proc., natomiast koszt projektu budowlanego- proporcjonalnie według długości zaprojektowanej sieci na terenie każdej z gmin. Według wstępnych założeń instalacja ma być gotowa do przesyłu ścieków z terenu Mortęg do miejskiej oczyszczalni w III kwartale przyszłego roku. (elubawa)