XV Sesja Rady Miasta Lubawa

Opublikowano:

25 kwietnia odbyła się XV Sesja Rady Miasta Lubawa. Burmistrz Maciej Radtke w swoim sprawozdaniu z działalności między sesjami poinformował Radę o rozmowach z dyrektorem szpitala w Nowym Mieście Lubawskim w sprawie uruchomienia poradni specjalistycznej w budynku przy ul. Kupnera (dawniej biurowiec SKR). Według zapewnień dyrektora nowomiejskiego szpitala zostanie uruchomiona poradnia rentgenowska, a docelowo przyjmować będzie chirurg ortopeda, endokrynolog, neurolog oraz poradnia medycyny pracy. W poradni będzie można też oddać do badania materiał biologiczny. Poradnia zacznie funkcjonować najprawdopodobniej od 1 lipca na zasadach komercyjnych.

Burmistrz poinformował też o rozstrzygnięciu trzeciego przetargu na wynajem lokalu użytkowego położonego przy ulicy Rynek 6 (dawna kawiarnia) na prowadzenie działalności gastronomicznej. Najemcą został p. Wiesław Mergalski właściciel „Karczmy nad Sandelą”. Cena czynszu wynosi 2407 zł netto miesięcznie.

Jednym z głównych punktów obrad było przyjęcie sprawozdań z działalności oraz zatwierdzenie sprawozdań finansowych jednostek podległych Urzędowi Miasta za rok 2011. Ponieważ w opinii Komisji Rewizyjnej dotyczącej działalności finansowej OSiR znalazło się stwierdzenie, iż spadły dochody z wynajmu obiektów sportowych, radny Tomasz Gul zapytał czym to jest spowodowane. W odpowiedzi dyrektor Jacek Różański powiedział m. in.:

- Notujemy wzrost konkurencji, pojawiły się sale na terenie gminy i osoby, które chcą z nich skorzystać mają większy wybór. Sale gminne funkcjonują przy szkołach i utrzymują się z dotacji.

- Ile wynosi wynajem Sali przy gimnazjum za godzinę? – spytał jeszcze radny Gul.

- …Ja nie mam tych cen w głowie, ale o ile dobrze pamiętam to jest ok. 70 zł. i cennik przewiduje rabaty np. za systematyczne korzystanie…. - kontynuował dyrektor OSiR.

Poza tym Rada przyznała dotację celową z budżetu miasta na prace budowlane i konserwatorskie dla Parafii Rzymsko- Katolickiej pw. Jana Chrzciciela i Michała Archanioła (22500 zł), Parafii Rzymsko-Katolickiej pw. Nawiedzenie Najświętszej Maryi Panny i św. Anny (22500 zł) oraz Niepublicznemu Zakładowi Opieki Długoterminowej pn. " Szpital św. Jerzego" (15000 zł).

Rada Miasta po raz kolejny odrzuciła dwie skargi (jedna ponowna) na działalność burmistrza miasta złożone przez Andrzeja Kleinę.

Pod koniec sesji padły zapytania i wolne wnioski:

Radny Kurszewski zwrócił uwagę na niestaranne wykonanie nawierzchni na ul. Piaskowej.

Radny Szczawiński zapytał jakie prace, oprócz tych przewidzianych w ostatnim przetargu, są wykonywane w centrum rynku oraz wracając do sprawy skateparku z ostatniej sesji, poprosił aby tą sprawą zajęła się odpowiednia Komisja Rady.

Radny Gul poprosił, aby zastanowić się nad obniżeniem kosztów wynajmu sali przy gimnazjum dla dzieci i młodzieży, tak aby hala była w pełni wykorzystana.

W odpowiedzi na pytanie radnego Szczawińskiego odnośnie prac na Rynku, burmistrz odpowiedział, że oprócz prac wykonywanych przez firmę „Dromo” z Ostródy, wykonywane są zaległe prace przez dwóch wykonawców (dostawca fontanny i LPB Zdzisław Wierzbowski), które nie mogły być wcześniej ukończone ze względu na prace archeologiczne. Prace te zostały wcześniej zapłacone i rozliczone.

na podstawie audio (mz)